Ny stil som några redan vet om..

Vi, jag och jens, har börjat ta vara på dagarna nu. Börjat gå ut och gå några km om dagen, inte sitta framför tv eller datorn för mycket och pysslar mer hemma.
Nu känner man att dagarna inte försvinner längre så fort man kommer hem.
Jag känner glädje över detta och vill fortsätta så med!
Dock har det varit uruselt väder ute denna vecka och kommer nog vara så hela veckan ut så vi har inte varit ute och rört oss.
Så fort vädret lättar så ger jag mig ut med mina easytone skor, stegräknare och gångstavar.
Har kännt mig piggare, men nu känner jag mig trött igen, bara för att man sitter inne i lägenheten och ugglar!

Håller på att tittar på lägenheter nu ju och väntar spänt på att få svar på den lägenhet som vi tyckte om av de 2 som vi har varit och tittat på. Håller tummarna och vill så sjukt gärna ha lägenheten, men jens är nog mer spänd för att få veta svaret på om vi får denna eller ej. Frågat varje dag fast det sista svarsdatumet är i dag! Hallå, babe!
Visserligen har man kanske också lite ångest för att flytta i december (om vi får lägenheten).
Mycket ekonomi inblandat, men det ska väl ändå vara okej. Har ju pengar sparade för kris!
Får lägenheten redan den 1 december!
Får vi den så ska julklappar och födelsedags presenter redan vara köpta, så att man slipper oroa sig för att man måste hinna med denna bit och pengamässigt.
Sen så slutar mitt långvick den 31november och hoppas då på förlängning. Får jag bara vanligt vick så får jag decemberlönen en månad senare och blir helt utan lön under december månad.
Flytten ska betalas och dubbla hyror denna månaden.
Sen åker man ju med utomlands 2 veckor till teneriffa och lämnar halmstad redan den 11 december. Så resepengar ska man ju med fixa!

Galet men sant!
Hoppas det löser sig bara med jobb biten, vill så himla gärna vara kvar! Trivs jätte bra och har snälla och goa arbetskamrater!

Gud sen vet jag inte om jag sak skaffa mig nya bågar eller testa på liner? Linser är ju dyrare och det vet jag om, men jobbet som jag har nu så kan det vara värt och bättre att ha linser...
Har funderat i flera veckor nu och kan inte besluta mig för hur jag ska göra.

Nu kommer det blider från förr förra helgen när vi var i stugan och röjde lite!



Ogräs i sängarna!











Mötes av dessa två rådjuren :)


Och hittade en näbbmus under skivorna som vi har lagt ut som gömställe för kopparormar. Så här blev det snabbt fram med kameran! Fick bild på den i alla fall!


Hittade två modeller med! :) Fina blider fick jag på dem!


Var ute med båten också. Fint men myggit!

Nu ska här göras sallad till jens och couscoussallad till mooooa!

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0