-------------------

Ja ni nu har det gått ett bra tag sen sist jag skrev något här i bloggen. Ändå är det 2 personer som alltid är inne och kollar om jag har skrivit något eller ej.
Kan ju börja med att jag köpte en köksassistent för några veckor sedan och funkade bra både första och halva av andra gången. Sista körningen med den så började lukta svetsrök och såg bara ett vitt moln sen.
Den blev paj.... Vi lämnade in den i veckan och fick tillbaka pengarna! Kanske inte den bästa kvaliteten på den då da men nästa kommer då bli en rejäl och ordentlig assistent. En kitchen aid blir det och det är riktiga grejer det!

Tomaterna har jag nästan ätit upp av de som jag har odlat på balkongen. Har 2 st kvar och de spar jag lite på. De är så grymt goda. Smakar inte alls som de i affären. Nästa sommar blir det densamma odlingen förutom potatisen i hink.
Potatisen i hink funkar inte alls för mig. Dock i landen i stugan, där växer dem riktigt bra under marken, men här hemma finns det inget alls under jorden i hinkarna, bara en massa blast som håller på och vissnar.
Chillin som jag odlar har jag lyckats riktigt bra med. De växer så det knakar om dem. 1 är helt röd och 3 är på väg att bli röda sen har jag nog 6 gröna chillisar som också snart är på g. Sen har jag fått en massa nya blommer med på dem så de kommer att pollyneras snart med pensel :) Så jag kommer att ha en dussintal chillisar sen när säsongen är över.
Tomatchillin som jag också sådde har bara växt på höjden och inte skett någon förrändring än förrän denna vecka. På den ena av de 2 plantor som jag har utav dessa har jag fått blommor på tack vare att jag råkade knäcka växten så den slutade växa på längden ^^ Kanske ska jag göra det på den andre? Hmm... Nej vill inte riktigt:)

Nu ska jag fortsätta med en handsydd sele till en sparvpapegoja! kan inte sy den med symaskinen eftersom den selen är mycket, mycket mindre än en undulatsele.

Ha det gött!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0