Julstök och julstress

Ja, som rubriken lyder så är man en aningen julstress och har ett julstök här hemma där var sak inte har kommit till sin rätta plats. 
 
Stöket är bland annat ifrån julmarknaden som jag deltog ifrån i helgen och annat pyssel som ska ordnas och skickas till nära och kära.
 
Inte nog med detta så är vår lilleman sjuk sedan i måndags eftermiddag, men nu verkar det snart vara över. Från feber, till feber och hosa till ett vc-besök som visade att han var röd i örongångarna och slemhosta, så just från torsdagen så blev det pencilinkur och hostmedicin för hans del.
Sen har man själv råkat ut för att bli förkyld själv med,men på onsdag drar jag ändå till jobbet...
 
Lussekatter blev bakat för 2 helger sedan, ska jag vara ärlig så har jag snart redan tagit och mumsat i mig dem alldeles själv ^^ sambon äter inte saffransbullar och lilleman äter heller inte det...än.. :)
 
Tanken var väl att man skulle ta och bjuda hem svärföräldrarna och sambons andra släktingar på en bit fika och fira min födelsedag som var, eller ja rättare sagt blev utlovat av sambon att det skulle bli av i år som är nu på lördag men ska jag vara ärlig så varken orkar jag och har inte ens lust till en sådan tillställning. 
Att födas i December kan man inte rå för, men jag hade faktiskt velat födas tidigare under denna månad eller efter jul. Förlåt mamma, menar inget ont om det ♡ 
Så nä inget firande i år. Det är inte mycket som har klaffar nu i december så jag känner mig bara stressad helt enkelt att peta in ett firande med.
 
Jag vet vad jag ska göra för skillnad till nästa år i alla fall. För- och slutsatsen kanske intr blir som man hade tänkt men man kan ändå försöka göra någon skillnad till nästa år. 
Jag tänker då på vad vår egna traditioner ska bli, andras förväntningar, planering, mat och bak mm. 
 
Det här är ju intr all stress och press utan det kommer också ifrån jobben. Sambon jobb har så mycket att göra så det blir övertid och långa kvällar.. han är inte hemma förrän kl 20.30. Den tiden från kl 16 och fram till dess att han slutar så sent så hade man behövt hjälp här hemma, särskilt just denna månaden. Är det inte för att han jobbar över så känner han och jag oss helt överkörd vissa kvällar, så att man liksom inte orkar göra något mer än det absolut nödvändiga....
 
December går så otroligt mycket snabbare än vad man tror, så som det alltid är inför något.
I helgen blir det till att öppna upp ett sparkonto för sonen, leta efter de sista klapparna, slå in dem och nu innan lördag ska man försöka hinna städa undran julstöket vilket inte är så lätt när man har en liten som är mammig. Vi får se hur allt går.
 
Sätter jag för höga krav på mig själv?
Tänker jag för mycket?
Finns det ens någon som är en perfekt familj? Ordning och reda, snyggt och städat?
 
Nä nu låter er få stirra er blinda på mina lussebullar och säger nu god natt till er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0