Semestern 2011!

Ja, vad ska man säga om årets 4 veckors semseter?
Till en början har den ju absolut varit toppen. 12 dagar upp i dalarna! Hjälpte till på gården hos mormor och K-G. Hjälpte mesta dels K-G att fixa med ensilage (vita inplatade balar). Plasta rullarna, kupa potatisen en gång till, ännu mera inplastande och ännu mer inplastande. Körde en massa med! Traktorkörning och lastbilskörning. (lätt sådan alltså!). Varit i ladugården med och kelat med katterna och deras kattungar och även försökt fiska upp några goa abborrar till dem men så många blir det tyvärr inte i år. 
Konstigt nog så var det väldigt dåligt napp, vilket det aldrig någonsin har varit åren innan.
Plockade hjortron nästan det sista som jag gjorde när jag var där. Så de hjortrona kommer ligga i min frys om några veckor :D mamma tar med sig dem sen när hon och systrarna åker upp till dem och hälsar på. Jag själv fick inte plats med dem i resväska och i handbagaget vågade jag inte ha med mig dem. Tänk om de tog och slängde dem när man blev stoppar i säkerhetskontrollen på arlanda?! Då hade man då verkligen inte varit glad över att bli av med skogens gula guld:/
Kan ju säga att det inte var så roligt att åka upp i alla fall. I alla fall inte när man satt på tåget från arlanda för i uppsala så hoppade det på en drös med ungdomar som skulle på peace and love festivalen i borlänge.
Tänkte bara NEJ, varför :( Fullsmockat var det där..... I sala klev det på en kändis på tåget i alla fall. Han satt 2säten, snett framför mig. Gissa vem?
ICA Stig ^^ Lika rynkig är han i verkligheten som på reklamen.

Denna vekar har jag bara varit hemma. Skulle egentligen ha tillbringat denna vecka i stugan men det har varit så haldant och ostadigt väder så vi har bara åkt dit och kollat hur odlingarna ser ut och sen har vi åkt hem igen.

Återstående veckan vet jag inte hur den ska spenderas. Det ska ju regna........ Så får se! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0