År 2012!

Om några timmar så har år 2012 gått och den lämnar oss med ett år med saknad, sorg, lycka och glädje.
I våras gick en väldigt nära och kär släkting bort. Liksom de andra släktingar som man har haft, men som har gått bort så är ni aldrig långt borta, ni finns hos oss hela tiden. I våra minnes glimtar när något speciellt händer eller görs så dycker ni alltid upp. Man tänker på era tips och råd, era tokigheter, goda skratt, er hjälp och all er glädje spridning.
Ni finns hos oss och vi älskar er fortfarande!<3
 
År 2012 även en ett glädje år. Nadia min vän gifte sig med sin man i somras vilket var en stor glädje för många vänner och släktningar och en STOR glädje för självaste brudparet.
Under sommaren så spenderade vi en vecka jag och J. Uppe hos mormor och K-G, vilket är alltid lika lyckligt att få komma hem till sina hemtrakter och få träffa sin mammas sida av släkten. Det är inte alls ofta som man träffar dem vilket jag önskar att man gjorde oftare än vad man gör.
Sommaren bjöd också på en upplevelse utöver det vanliga, då J lyckades fixade biljetter till Bruce Springseen.
Den kvällen var helt magisk! Jag skulle kunnat sitta där hur länge som helst och lyssna och titta på Bossen.
Den kvällen lyckade jag smuggla med mig systemkameran in på konserten och fick en heldel bra bilder ^^ Det var nog en ren tur att kontrollanten inte kunde känna kameran som var inlindad i en tröja.
 
Husköp höll det på att bli i höstas, men det blev inte vårt.
Husletandet fortsätter och vi håller tummarna för ett annat guldkorn.
 
Keramiken fortsätter med framsteg och några är facinerade över vad man har lyckats åstadkomma. Jag har ju trots allt bara gått en kurs i våras och dubbelkurs nu under hösten.
Jag blir själv facinerad på vad jag har gjort och nu under hösten har jag blivit ännu bättre.
Keramiken börjar ingen v.3 och ser verkligen fram mot det.
 
Våren gav en kull med 5 välmående undulatungar. Alla undulater fick ett varsit hem under en och samma helg.
Alla fick ett bra hem och vi bemöttes av trevliga människor som ville dela med sig av sina erfarenheter av diverse arter och tidigare undulater.
Dräktar och seltillverkningen under året har gått betydliget bättre detta år än föregående. Flera arter har det sytts dräkter till och även tillverkningen av selar. Det är ingen jätte förtjänst som det blir av detta, men en liten slant blir det bland annat till fåglarna här hemma och till den symaskin som jag köpte i år och en liten slant till sparandet. Det är ju som sagt en hobby grej och inte massproduktion av dessa produkter. Många är glada att få ha sin fågel endast i buren, flygandes i lägenhet/hus eller utevoljär och vissa vill ha något extra som gör att sin fågel får flyga fritt (med lina) ute och kunna känna gräset under deras fötter.
 
Målandet har mesta dels legat nere under detta år. Dels för att man har haft för mycket att göra och tiden inte har räkt till och för att det inte har haft så mycket plats här hemma för att sitta och måla i lugn och ro.
 
2013 då? Vad ska hända då?
Jag fortsätter med keramiken.
Ev. blir det minst en kull till med undulater.
Husletandet fortsätter och fortsatt sparande.
Saft och sylta år - har hittat en hel del recept som jag skulle vilja testa och sen för att bunkra upp syltförrådet, det börjar sina i skafferiet.
 
Löften:
Matinspirerande och matnyttigare år - önskar jag, men det är ganska svårt att hitta nya goda recept som faller en i smaken.
 
Gott Nytt År allesammans!
~~~2013~~~
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0