Kreativitet!

Ja, då har man börjat med något annat kreativt. Något som man inte kan göra hemma för det är för kladdigt och kletigt!
Vad är det som jag håller på med som är så kletigt och kladdigt då?
Jo, keramik håller jag på med. Jag började igår, och det är tackvare en på jobbet som jag har fått tillfälle att få vara med på keramikkurser.
Den som vi är hos har bland annat gjort "hallandslaxen".
Var riktigt kul att titta på vad som fanns färdigt i boden där han har sin tillverkning.

Jag har ju som sagt längtat ihjäl mig för att få hålla på med lera och bland annat få dreja. Var kanske lite smått ivrig igår och det gick inte så som jag ville. 2 omgångar lera var bara att kasta för det gick helt och hållet åt skogen, dessutom kan man tydligen inte använda den lera igen för det blir luftbubblor i leran som inte är bra.
Totalt gjorde jag nog 5-6 olika småskålar som övning, inte för att jag vet vad jag ska ha dem till sen då, men man måste ju träna!
Det var så kul att jag knappt kunde somna igår. Låg och tänkte på alla intryck och tips som man fick. Det var rätt svårsmällt ändå med tanke på att jag under hela dagen har tänkt på gårdagens kväll.
Shit alltså, så himla roligt. Kan knappt behärska mig till nästa tisdag, kliar redan i fingrarna :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0