Fantasilös!

Denna vecka har till har varit upp och ner, stressig och lugn.
Vi satte ett par av våra undulater i häckning igen innan i helgen och vi får se om det läggs något ägg nästa eller nästnästa vecka.
Tisdagen var en rätt stressig dag, och hade inte räknat med att sluta 40min senare tackvare en del krångel på jobbet. Han inte färdigt med det som skulle göras iordning under eftermiddagen innan drejkursen startade tack vare att jag inte kunde sluta precis halv, så som jag hade tänkt.
Väl på kursen så trodde jag att det bara skulle bli pannkaka av det jag drejade, men eftersom att man av någon viss anledning släppte allt och försökte ta det lugnt och tänka till lite vad man gjorde på keramiken så blev det den bästa keramikkursdagen ever.
Han som håller det hela tyckte att jag hade kommit långt med drejandet och känner mig väldigt stolt över hur långt jag ändå har lyckats komma under den första terminen med drejningen. I tisdags var det tydligen den sista dagen som vi drejade för denna gången och nästa vecka kommer det att förberedas inför glasering och ytterligare en bränning.
Jag håller tummarna för att han har kurs i höst med. Det hade varit så himla roligt och då kommer jag säkerligen göra något större, kanske något mer avancerat, men dock inte för avancerat för så van är jag ändå inte. 

I morgon ska jag klippa mig, toppar säkert det bara för nu var det sen i slutet av november som jag senast var hos frisören.

I morgon ska jag även göra slut på den sista leran som jag har kvar. Ska väl göra små figurer av dem och jag hoppas att de hänger med i bränningen vid något tillfälle innan den sista keramikkursen är.

Lördag så ska vi ner på kalas i Lund och fira jens farfar.

Under söndagen så ska jag slutföra målningen av magnoliorna. Jag har målat skälken och bladen redan, men bakgrund och nått extra ska dit med, men vet inte hur jag ska slutföra det bara!





Ni ska vi krypa ner i lådan. Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0