Trippar sakta mot sitt slut

Ja, semestern börjar dra sig mot sitt slut, men ingen ångest för det. Det ska faktiskt, tro det eller ej, ta och bli skönt att komma tillbaka till verkligheten igen. Det känns lite som att man kryper på väggarna här hemma, det har ju varit trist väder till och från denna sommar. Så fort som det har varit sol så har man försökt att pressa under solen, men blir man brunare? Nja, det kan man ju inte direkt påstå, men men, man får se frammot nästa sommar! Vi hade tänkt att åka till Öland i år men det får bli en längtans resa till nästa sommar.
Nu har vi träning under hösten och vintern att se framför oss. Vi får väl se hur det ser ut med den biten. Det kanske blir som i vintras att man ger allt vad träning heter och ändrar kosten och vad gör man sen? Faller tillbaka.
Keramikkursande fortsätter i alla fall, för det var super roligt att hålla på med. Får se om det blir hos samma person som jag var hos sist, har han inga kurser då eller fullt i lokalen så får jag söka mig till annat håll, för drejning vill jag hålla på med.
Mina odlingar på balkongen har frodats ordentligt, men har trots allt lärt mig av några misstag. Gurkorna och tomaterna ska skötas bättre nästa år och planteras i ännu större urnor då än vad jag har haft nu. De har inte fått tillräkligt med näring så de har börjat gulna istället. Det ser nästan ut som att de har drabbats av en frostknäpp...
Nästa år ska det bli ännu mer gurka och tomater :)
Rör mig ej fröna som jag sådde har växt upp... Dock bara 1 av 12 :/ men det är i alla fall nått :) Riktigt häftig blomma som är roligt för både barn och vuxna. Rör man på bladen eller blåser på den så åker bladen ihop. 
Nehe, nu tackar jag för mig!
Bjuder dock inte på någon bild denna gången, orkar inte redigera in min stämpel på bilderna...  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0