Wihooo

I måndag så var det kul att Nadia kom hem till oss:) Hehe var lite orolig att hon inte skulle hitta hit men, jo minsann. Med hennes vägbeskrivning som hon skrev ner på papper så hittade hon hit, men dock inte hela vägen^^ Hon stannade och slog mig en pling så fick jag förklara vidare. Hon hade hittat hit om hon inte hade tvekat att fortsättar rakt fram, men är man osäker så ska man ju fråga!
Pratade en massa, gick en promenad med lillen och köpte fika. Fikat var ju inte den bästa må jag säga! Super konstig kombination på bakelsen och kakorna som jag köpte till jens och mig:S Så himla mäcktigt det där lilla vi åt:S Usch har äckel känslan i halsen just nu:S Blä:S Bättre hade de kunnat kombinerat bort det fruktansvärt söta och feta mot nått annat....
Annars så var det toppen:)

Var hem till jens föräldrar med och lånade deras GPS för att hitta ner till det ställe som grillningen skulle vara på kl 18.30 och även för Göteborgbesöket med snövit!
Det var rena rötan att vi hade med oss den till båda ställena, i alla fall till Djursjukhuset i Götet.

Grillningen blev då skit lyckad även om medelåldern där var pensionsåldern och runt 40. Kändes pinsam i början bara med två st i 20års åldern men vi kom lätt in^^
Blev snack om marknaden, vilket jag och jens ser framemot att gå på när det är. Ska fråga om vi kan ställa upp och göra något också! Inte sälja eller byta djur då men något som att sälja fika eller så. Får se.
Det blir knasterkorv till grillkorv där! Tycker inte om sånna korvar som knastrar och är så sjukt tjocka, får mig att må illa, men åt upp korven ändå. Fick i mig 1 korv medan jens fick i sig 4 korvar:S

Tisdagen så var vi till Götet och var till veterinären. Trodde det skulle gå snabbt där, på drygt 2 tim eller så men det tog lång tid. Var där från 10:30 men fick vänta på diagnos eller vad man ska kalla det. Kunde åka därifrån kl 16.30. Men kom inte till Kungsbacka förän en timme efter. Alla vill ju hem, så köbildning blev det ju!
Snövit har inflamation i två kötlar. En ovanför gumpen, strack ovanför där stjärten börjar. Den körteln producerat ett visst fett, en putsolja som fåglar puttsar sig med och innehåller Dvitamin som ska vara bra för fjädrar och hud så den blir elastisk, men den körteln var inte som den skulle. Den var full med smådun och vetten var tvungen att trycka ut det som fanns där. Sen var det också en körtel i munnen som heller inte var som den skulle. Den som producerar saliv!
Så nu går hon på medicin och får se hur det kommer att gå!
Fick reda på att hon var stel i ena benet  pågrund av en gammal skada som har läkt av sig själv. Så hennes ena ben är 1cm kortare än det andra. Helt otroligt asså! Man märker inte alls av det med blotta ögat men hon sitter mer på pinnen än vad de andra gör. Sen röck han en felväxt fjäder med!
Å pepper peppar ta i trä, så har hon inte ryckt en enda fjäder sen hon kom hem. Det var det vi ville ha hjälp med att lösa om varför hon gjorde det men vi fick inget vettigt svar så direkt utan det kunde bero på en skjukt massa saker.
Så får se om det är slut med plockandet!

Jippi! Idag kommer min släkt ner. Ska hem till mamma en sväng och hälsa på innan jag ska iväg till affären och handla.

Kommentarer
Postat av: therese

Jodå... lite trött bara =P efter jobbet =P

2009-06-11 @ 13:48:15
URL: http://fredricsflicka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0