Oj oj!:P

Nu så är det snart dags att leta efter julklappar och födelsedags presenter igen, den stora frågan är ju då alltid:
Vad ska man köpa eller för den delen göra för något?
Mm är då alltid lika svårt, man vet inte vad andra önskar sig riktigt:/
Mamma fyller 40år och So fyller 18år. Vad är en fin och lyckad present till dem två?
Och till älsklingen?:$ Har en rad med saker som man skulle ha köpt till honom som jag vet att han t ex. behöver, men efter det ena och det andra så tycker jag inte att det är tillräckligt bra för att vara en julklapp.
I alla fall så har jag setat i någon timme igår och gjort några saker som jag tror kan uppskattas, får se helt enkelt!
Ska fortsätta på dem några dagar här framöver och även göra en annan typ av grej med, se om det blir lyckat och fin?:)

Har kollat upp olika försäkringar på golfen som jag förhoppningsvis kommer att ta ner från dalarna.
Å än så liänge ligger Folksams pris som bäst på listan.
Folksam: 298kr/ mån, 3500kr/år (1000 mil)
Nissadalensförs.: 385kr/mån 6081kr/år (1500 mil)
Länsförsäkringar: 320kr/mån, 3518kr/år (1000 mil)
Trygghansa: 438kr/mån, 4961kr/år (1000 mil)
if: 537kr/mån, 6081kr/år (1000 mil)

Så får se när det närmar sig om vilket av dessa det blir:S

Ringt AMS idag har jag med gjort! En trevlig tjej denna gången. De är väl alltid trevliga, men man känner sig väl bemött i telefonen. Hjälper en lite på traven, med lite idéer som man kan göra:)

I övrigt så vet jag inte vad som kommer att hända här framöver. Får se om jag kommer in på högskolan eller inte:(
Blev lite ledsen i helgen när jag var hos J över att jag är antingen tvungen att plugga vidare till förskolelärare eller hitta ett jobb snabbt. Det jag blev mest ledsen över är att jag måste ta studielån för att klara av att betala alla läromedel, ha bilen, kunna glädja mig över annat och kanske stanna hos älsklingen en längre period i stället för att bara träffas i princip bara på helgerna.
Det blir både positivt och negativt... Kommer nog ta ett bra tag tills jag har betalat av studielånet:(
Får väl vara lite sparsam och spara undan det jag har kvar över varje månad och sen föra över pengarna till den rätta ägaren igen. Kanske är snuskigt lätt att säga så här nu, men man vet inte om alla pengarna ryker senare i slutendan.

Kommentarer
Postat av: bowlingjocke

Folksam och Länsförsäkringar verkar inte stämma ihop med varann?!



Folksam 298 kr/mnd 3500 kr/år

Länsförsäkringar 320 kr/mnd 3518 kr/år.



Står försäkringarna på dig då?



Ja, man lär nog inte slösa för mycket pengar när man har studielån och studerar. Men det kan kanske vara värt ändå i slutändan?

Är du inte garanterad jobb efter högskoleperioden?



Du har inte funderat på lastbilschaufför? xD

Man slipper högskoleutbildning. Visserligen måste man ta lastbilskort, men det står arbetsförmedlingen för ibland.. :P.

Eller budbil? Bara som nåt extrajobb kanske? :)



Kul att det kommer ett nytt inlägg då och då.. :P ;)

2008-10-25 @ 16:02:43
URL: http://bowlingjocke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0