Dalarnaresan!!

Vi åkte från Halmstad redan vid 12, halv ett och begav oss av uppåt landet till hemtrakterna i dalarna. Vi kom fram vid 8 eller närmre 9 på kvällen, har jag för mig i alla fall.
Så det blev alltså inget jobb på förmiddagen för mig den dagen å dessutom så kan jag säga att det inte var någon som ringde den dagen. Kan man säga "tur nog i det fallet"? Får inget dåligt samvete eller vad man ska säga om man tackar nej. Vill ju jobba, men ändå åka upp till mormor å moster, för jag vet inte om jag kommer att träffa dem före augusti när So ska tillbaka till Halmstad efter att ha varit med mormor och sommarjobbat på hennes ställe. Å att ta en sväng upp dit när J får ledigt i augusti, det blir ju inte av, för de kommer ju ner då. Kom på det precis nu:S Får se helt enkelt!
På torsdagen så var vi bara på gården och tog ut de minsta kalvarna (3st) å kossorna med:) Sååååå rädd en av de små kalvarna är:S Sträcker man fram handen för att klappa den så går den in i ett hörn så att man inte når kalven i kalvkitteln. Å när vi skulle ta ut den i hagen och in i ladugården igen så vägrade den röra på sig helt. En riktig bromskloss! Undrar vad som har hänt egentligen för så rädd har ingen kalv varigt förr.
Två av de små var nästan helt svarta med nån liten vit rand mitt på magen på undersidan och den tredje såg precis ut som en fjällko, super söt:P Tyvärr tog jag inget kort på den så sätter in två bilder på två olika fjällkor så det är ett mellanting på de två. Den ena kossan som har mest bruna fläckar skulle då ha haft en aningen mindre prickar och den som har lite prickar skulle ha haft en aningen mer prickar.image36image37
På fredagen så var vi en sväng till moster, hälsade på henne, hennes man och hennes tre katter. Hihi lilla labolina var så söt:P Några veckor gammal liten kisse:P
Grillade där och sen så drog vi till Dollarstore i Borlänge och sen till Kupolen och gick där en stund. Hittade inget där så sparade minnsan pengar;)
Sen så begav vi oss till mormor igen och moster hängde med.
På lördagen så var vi på den stora marknaden i Rättvik:P Vi gick och gick bland allt pryttel som de hade vid alla stånden. Måste då säkert ha varit 500 stånd, mer eller mindre det vet jag inte, men med tanke på att stånden hade nummer på sidan och att vi var på grusplanen bredvid folkparken å att det ståd 200 redan där så tror jag minsann att det är mer än 500. Det var då kul att få gå på markanden:) Har varit där innan, för jag minns de vita bågiga broarna i folkparken. Hoppas att det blir flera gånger:)
Köpte en överraskning till J, enligt mig är det en kul grej bara:P Får se om han kommer att använda dem och se om de passar!
På söndagen då så vaknade vi tidigt. Typ vid 7 och så var det inte lång tid kvar tills vi skulle iväg:´( Åkte från mormor och Gu vid 8. Alltid lika tråkigt att åka från å särskillt när man inte vet när man kommer att få åka dit igen:`(
Får väl lukta på min kaktus och aloe vera (doftar ju inget dock) som jag fick utav mormor eller ta och titta på dem och längta tills nästa gång helt enkelt!
Å idag så trodde man att man skulle få ett samtal om ett vick men det verkar inte bli nått idag. Visserligen kan de ju ringa vid 9 så får se. Det är ju trots allt drygt 40 min dit.
Har i alla fall fått uppdrag av mamma att dammsuga neder och övervångingen om jag inte skulle få nått jobb. Ska även klippa gräsmattan igen!
Sen så får man även se om J kommer att bli opererad idag eller inte. Han ska ringa snart och kolla om han kommer att bli operesrad idag eller inte. De strejkar ju så man vet ju ingenting liksom. Så man sitter spänt och väntar även om det inte gäller mig.
Nej, jag återkommer nog antingen senare idag med en påfyllnad av bloggen eller så återkommer jag igen på torsdag, kanske fredagen!
Haudi så länge!

@~>~>~ Älskar dig J;) ~<~<~@

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0