Jobbat!!!

Okej idag så har jag med jobbat från 7.30-15.30 7,5 timmar med rasten redan borttagen från tiden.
Som det är bestämt just nu så kommer jag att jobba 12 arbetsdagar denna månaden med varierande arbetstider. Ett ställe som jag ska vara på nästa vecka ringde och frågade om jag också kunde jobba på måndagen. Ja visst, sa jag. Ska ha tagit Twinrixsprutan då men jag skuter upp tiden lite till. Ska ringa i morgon och boka om min tid. Jobbet går ju före och dessutom så tänkte jag inte på att jag skulle ta spruta den dagen. Skulle jag inte ha jobbat till 6 den dagen så hade jag kanske hunnit ta den jag med! Men ska man vara med och stänga på den förskola som jag ska vara då så hinner jag inte!
Men fixar det i morgon!

Fattar mig inte på vad jag har gjort med min nacke:/ Har ont i den och det börjar göra ont imellan mina skulderblad med. Det blir nog inte mycket lyftande resta av veckan för mig känner jag.
Ska ta och planera in att åka till badhuset någon gång! Med tanke på att en gång när jag hade ont i ryggen så åkte jag med Naza och badade, efter det så kändes det knappt nått alls, blev mycket bättre. Det sägs ju också att simning är bra för rygg och andra leder. Inte lika tungt som att gå på gym!
Så antingen att börja simma eller gå på gym och ha en personlig tränare, får se vad jag väljer.
Har faktiskt nyss börjat tänkt på nått av dessa så får se om jag tar och gör nått åt situationen:P

Har varit och veckohandlat idag! Köpte både nyttiga saker och onyttiga:S
Banan, kiwi och annanas, som nyttigt då:P Och som onytigt, godis för 30 spänn tror jag att det blev och en Magnum med mörk choklad:P Min favorit glass;)

Tömde diskamaskinen nyss och tänkte på varför inte skolan lärde oss barnskötare att lyfta på ett visst sett och massa annat sånt som tär på kroppen. Fattar det bara inte! Jag menar, det borde ju vara nått som ingick i den utbildning som man har gått. De kanske räknar med att förskolor som man blir fast anställda ska fixa en utbildning för det eller nått, men hallå! Vi barskötare som inte fick nån fast tjänst efter sommarlovet, vi står egentligen helt handfallna och kan inte få sån utbildning (om nu en sån "lyft"utbildning  nu fanns). Vi har inte den möjligheten, vi väntar på att få ett samtal varje dag om ett vick för att få ihop en pengar varje månad och söker jobb. Å de pengar som vi tjänar in, ja de går till nått annat. Jag har inte haft sån tur än att kunna tjäna en hel månadslön än. Så många timmar som en fast anställd 100% tjänar, det tjänar inte jag, inte än i alla fall.
Aja strunt samma!
En sak till som jag tänkte på var att skriva CV och personligtbrev. Det fick vi heller inte göra på gymnasiet. Oftast är det väl gymnasiet som är den sista fasen innan man ska in i arbetslivet. Inte fick vi några idéer om hur det ska gå till och hur det ska se ut, men till arbetsförmedlingen måste man vända sig till för att få reda på sånt ifrån. Å eventuellt gå en 6 veckor "kurs", med annat som är inblandat. Sånt som gymnasiet borde ha haft på shemat. Sånt som att veta vart man ska ringa om man blev sjuk, hur man söker lägenheter, försäkringar, vart man kan söka jobb och annat smått och gott. Tyckte den "kursen" var bra gjord utav AMS! Visserligen hade man inte så mycket att göra vissa dagar när man var där, men man hade nått att ägna tid åt om de "lediga" dagarna från jobbet (när ingen ringde alltså!). Att åka till en plats för att kanske göra nått bra för sig!
Mm...

Undrar vad jag ska hitta på imorgon efter att ha slutat jobbet vid 4? Hm? Har inte en blekaste aning just nu. Antingen slappa eller så drar jag till Eurostop, får se vad jag gör.
Har i alla fall en sak som jag måste ta och göra innan två veckor. Ska göra en present till farmor, vad det är vet jag inte. Hade en sak som jag hade tänkt att ta och göra idag, men den idèen blev inte av:/ Hon kan ju inte frakta med den på tåget hem för det blir väldigt svårt:( Så nu måste jag hitta på något annat. Kanske drar till Panduro nån gång nästa vecka eller så kanske jag har nått pyssel som jag inte vet att det finns i mina låder och fixar nått fint av det:)

Jag har några saker som jag ska göra i morgon bitti innan jag drar till jobbet och det är att ringa om att ändra tiden för sprutan, hänga i bjälken i trappan (ska sträcka ut ryggen,inget annat om ni trodde det!) och mata fåglarna!

Å nu så ska jag lägga mig och titta på LOST wooohooohoohoo;P Läskigt va! Äh läg av vad jag är dryg:P
Om drygt två dagar så ses vi snart igen älskling;) om jag inte ändrar mig och tar bussen i morgon!

Här kommer det en sak till familjen:)
Är så fruktansvärt glad att jag flyttade ner hit! Utan mammas stöd till det som jag inte hade av min riktiga pappa så skulle jag vara så långt efter i massa saker. Så som saker i skolan och lärdomar runt allt annat.
Om jag inte hade min låtsas pappa så skulle jag säkert inte ha vågat göra de saker som jag hade velat att göra. Att någon pushar en framåt och ger en omtanke och framför allt kärlek på ett faderskapligt sätt, det skulle jag nog inte, säkert aldrig få utav min riktiga pappa.
Å mina systar ni betyder så mycket, enormt mycket. Vet inte vad jag hade gjort om jag inte hade er!
All den stöttning, hjälp och kärlek som jag har fått från er är säkert inte många som får.
Älskar er och ni betyder lika mycket som J betyder för mig<3

@~>~>~ Älskar dig sötis;P ~<~<~@

Kommentarer
Postat av: Mamman

*puss* :)

Skönt att du känner så gumman... :)

2008-03-06 @ 21:21:16
Postat av: bowlingjocke

Vi har nyss hållit på med att göra ett CV och personligt brev på svenskan nu detta året. Men däremot saker som hur man söker lägenhet, allt om hur skatt, betala räkningar osv fungerar får man nog aldrig reda på. De räknar väl säkert med att föräldrarna lär en.. :S

Ja, det var nog verkligen rätt beslut att flytta ner till morsan. Du ångrar nog kanske att du bodde med den s.k pappan ett tag?!

Om du inte redan har sett, så har jag också börjat blogga på blogg.se ;)..

2008-03-07 @ 10:32:17
URL: http://bowlingjocke.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0