Igår och idag!!!

Igår var det med en lång dag för mig! En hel efter middag med Naza på stan efter jobbet! Det var jätte länge sedan som vi var tillsammans nu, drygt 5 eller 6 veckor. Så vi träffades inne i stan kl. 4, gick i stan en stund, var upp på åhléns och kollade lite på olika saker, letade efter nått matställe, men det blev mc mat ändå! Satt där inne och pratade om allt möljigt i nästan 2 timmar. Kändes gött och få prata av sig:) Och höra hur det går för henne med det som hon har för sig m.m. Åkte med bussen från stan vid halv 7 någon gång och var inte hemma förän 8, men jag är glad att få träffa henne:) Man kan prata så mycket mer helt ostört då ju:D

Idag har jag jobbat i 6,5 timmar och kommer säkert att sakna stället, bortsett från det jag berättade för Naza igår. Åh, jag höll nästan på att bryta ihop och ville bara försvinna...
Vi satt och åt lunch igår, jag, barnen och personalen. Jag satt vid ett eget bord med 5 barn och vid det andra bordet i samma rum så satt det säkert 6 eller 7 barn + 2 ordinariepersonal.
Jag satt där och fixade med maten till alla barnen, åt själv mat och efter som så blev barnen färdiga med sin portion. Så barnen började prata med varandra å enligt mig själv så tyckte jag inte att de pratade högt, men efter ett tag så började det blir väldigt pratigt så jag sa att de skulle var inte mer tysta och prata en och en. Det funkade en stund, men sen så säger en av personalen vid det andra bordet att det skulle skruva ner volymen (deras röster). Å min tanke var: men herre gud låt de prata, det var ju inte alls högljutt så det störde,
inte mig i alla fall. Barnen blev knäpptysta, men började prata igen. Å så börjar hon igen att säga att de sak var tystare alldeles precis efter en pytte stund att jag hade sagt åt dem. (för att anpassa mig för henne).
Tredje gången kom och jag höll på att få nippran på henne. Låt oss va! Tyckte att hon skulle sköta sitt bord. DE om någon SNACKADE.
Hon påminner mig om någon annan som jag "känner" genom en annan person.
Aja, oavsett att jag höll på att bryta ihop så hoppas jag att jag ändå får komma tillbaka. Helt underbara barn (bortsett när de blir bråkiga och börjar skrika) och en del var super trevliga ur den personal som fanns där!
Har måndagen kvar där!

Jag kommer inte ihåg om jag skrev om antalet timmar (ni vet när jag skrev den där bloggen om bästa månaden!) 72,25 timmar:D hoppas på 80 timmar. Se om det är någon som ringer på tisdag nästa vecka när jag är helt "ledig", eller på torsdag och fredag på eftermiddagen. Sen har jag den sista dagen på denna månaden som är en måndag som jag kanske får in nått från. Så får se:)

Måste tyvärr avsluta skrivande nu!
Ska göra lite annat nu...

@~>~>~ Älskar dig jätte mycket, å saknar dig:`( ~<~<~@

Kommentarer
Postat av: Mamman

*heheh* Undrar vem?? :D

2008-03-14 @ 21:55:23
Postat av: bowlingjocke

Härligt med så många timmar.. :D.. Hoppas du är nöjd med timlönen också som du får.. ;)

2008-03-16 @ 15:05:55
URL: http://bowlingjocke.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0