Dörren och snack om pussar!!!

Dagen är då slut och skulle ha kunnat jobba ytterligare några timmar, men får nämligen inte jobba mer än 8 timmar per dag:( Men men...
Har precis kommit hem med bilen!
Usch i morse så var det inte nå kul med bilgrejen. Det snöade ju hela dagen igår och imorse så var det isigt som bara den. M eller någon hade skrapat rutorna på bilen och haft bort snön från rutorna, men jag var tvungen att skrapa ytterligare, för det hade kommit tillbaka igen:(
Ja ja, hur som helst så när jag skulle öppnar förarsätets dörr så låstes alla knappar upp, drog i handtagen, men den ville inte öppnas! Hepp låste och öppnade igen! Inte den gången heller gick det gick det att få upp dörren. Tredje gången gillt! Testade att låsa och öppna ytterligare en gång till men denna gången så såg jag vad som hände med öppningen på bilen. Knoppen innanför åkte sakte tillbaka ner igen. Så testade återigen med att låsa och låsa upp och snabba mig på att öppna med dörrenshandtag, men NEJ!
FÖRBASKADE DÖRR!
Happ! Gick runt och testade på passagerar sidan och YES det gick. Slängde in väskan, tog skrapan och började skrapa rutorna. Klev in från passagerarsidan och kröp mig över till förarsidan! Satte på bilen (skulle ha gjort det först med tanke på efterföljden:S). Satte igång värmen och tittade om jag stängde dörren ordentligt, men nej det hade jag inte gjort. Smällde igen dörren, men gängan ville inte haka fast i öglan.
ÅÅÅÅÅÅÅÅHHH!
I stället för att krångla med att gå ut och försöka fixa till det på nått vis så tog jag min väskas rem, knöt fast den i dörrens handtag, och tog bilbältet och satte fast den i remmen. Körde sakta iväg och tog bort den dimma som hade blivit på vindrutan. Vid varje sväng åt vänster så var jag tvungen att hålla i väskan så att dörren inte skulle åka upp. Nästan framme till förskolan så stängs äntligen dörren. TAck vare med att man hade åkt med högsta kräm på värmen så släpte tydligen det kalla från gängan på dörren.
Usch vilken morgon!
Men jag gjorde det utan att komma försent:P

Tja! Ni undrar säkert på varför jag just har skrivit snack om pussar! Jo det var så här att jag satt ensam vid ett bord i ett eget rum idag oh åt lunch med 4 killar å de började prata om att de hade pussat nån tjej på förskolan å så fast på kinden bara. Så vände de sig till mig och frågade om jag hade pussat någon.
-Ja, svarade jag och fortsatte att säga: min pojkvän.
-Va, på kinden eller på munnen? frågade de.
-På munnen.
-Åååå vad äckligt, sa killarna då.
Hehe, tokiga de är...
Sen så ville de se hur han såg ut, så efter att lunchen, frukten och påklädningen var färdig och vi var ute så tog jag fram mobilen och visade dem hur min kille såg ut.
ÅÅhh så cool han e! sa de då.
Haha med lite skägg och stubb till hår så ser du cool ut enligt barnen, älskling;D
Goa barn!
Lämnade mitt nummer på förskolan och de var så positiva att få det så, så jag tror nog att de kanske kommer att ta och ringa. Får se helt enkelt:)
Strålande sol idag, dock kallt på morgonen, men på för- och eftermiddag så var det riktigt gott att sitta i solen och titta på barnen när de lekte.

Nej ska ta och rör på mig nu och dammsuga andra halvan av huset. Tog nämligen ett uppehåll med skrivningen efter att jag hade skrivit om det som hände i morse med bilen.

@~>~>~ Älskar dig så himla mycket ;) ~<~<~@


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0