Okej nu är jag här!

Tillbaka från Rhodos och tillbaka från min älskling!

Ska börja berätta lite om Rhodos då, men kommer inte bli detaljerat för varje dag utan minns inte så klart. Hade en massa som jag ville skriva ner å saker jag ville berätta men minns inte allt, men men.

Vi började med att åka bil ner till Helsingborg till knutpunkten där och tog färjan över. Väl framme i Danmark sen så åkte vi längst kusten (så nära det gick) och kom sedan fram till Köpenhamns stad och körde igenom där och kom fram till flygplatsen och hotellet Hilton som vi sedan övernattade på samma dag.
Mams och jag tog oss en drink med krossade jordgubbar,is och rom. Smarrigt som bara den:P
Vi kikade runt lite sedan på flygplatsen och sen så begav vi oss upp till VIP-laungen på Hilton och hade det smått mysigt och lugnt innan drygt 7 amerikaner kom på att de kunde snacka med varandra^^ ( de satt vid varsit bord först och pratade med sina egna nära å helt plötsligt så börja de prata högt med varandra om det ena och det andra). Så friden där med ett glas med Baileys (vet itne hur det stavas:S) tog slut där.
Dagen efter så steg vi upp super tidigt... Hm vad var den nu? 4 eller 5? 4 tror jag att det var:S som vi gick upp.
Flygresan gick gallant!
När vi väl var på hotellet och fått vart rum så vandrar vi runt i 35graders värme och kollar vart man kan handla frukost å så.
Väl tillbaka på rummet så står det en resväska som vi inte har en aning om vems det kan vara. Kollade inte namnet på den utan lät väskan vara. Efter bara nån minut så knackar det på dörren och där står vår farmor. Glatt överraskade, men chockade:)
Första dagen så var vi bara på hotellet och låg nere vid havet å badade, dök med snorkel och cyklop å simfötter. Såg ut som riktiga dykare med allt på:) Inget krimskrams när det gäller sånt heller:P Kvalité ska det va!
Vi var till Faleraki och åt mat en dag och shoppade där, men det slår verkligen inte själva Rhodos gamla stad!
Omringade med murar och massor med småbutiker, perfekt shoppingställer för den som är ute efter presenter. (Egentligen då men inte denna gången! Hittade inte så mycket kul faktiskt).
Med min svarta klänning på i två dar så har jag fått uppmärksamhet, märkligt:S
En gång så var det en bil som svängde runt och tutade och båda grabbarna stack ut huvudet.
En annan gång så var det en dryg servitör som försökte säga "du är söt" på svenska, men som sedan blev "You lock nice"... Fattade inte vad han sa! Undrar om de hade sagt nått om jag hade J med mig? Du skulle ha varit med:(
Tja vad ska man skriva mer?
Hållt på att dö av värmen dock, men överlevde:P Har man poolen att plaska i så:P
Mellan 30-35 grader har det varit!
Som jag har skrivit på en del kort som jag har skickat så kan jag skriva att jag har solat, badat och shoppat. Å SLAPPAT!
Helt underbart:)

Å så har jag också varit eller ja rättare sagt bott hos älsklingen i 3 veckor:)
Har kört bil varje vardags dag till jobbet på Hjälpmedelscentralen... Mitt SOMMARJOBB :P
Mitt sommarjobb på HMC har varit helt enkelt toppen:)
Har lätt kommit in i gruppen och har fått gjort en massa, så som att plocka hjälpmedel inne på lagret, lägga in h-medel på lagret, städat undan kartonger å annat skräp. Knappat vid datorn och förra veckan å denna veckan har och ska jag sitta i telefonen och ta emot vissa samtal som gäller just en grej. Jo, de som har dött! Anhöriga eller kontaktpersoner ska lämna tillbaka de dödas hjälpmedel å jag ska då få reda på vart de har lämnat dem å så och sen så ska jag då notera det på lappar så att den ordinariepersonalen vet vart de kan hämta grejerna.
Sen har jag även setat och arkivetat och gjort lite annat kontorsarbete.
Låter kanske tråkigt men det har varit kul. Är verkligen tacksam att jag fick mig ett sommarjobb:)
Å tacksam är jag för att ha fått lånat föräldrarnas bil i 3 veckor med:P

I morgon ska jag och J till stranden efter att jag slutar:) Gött ju:P
Men min lilla buse har semester redan nu:( Vill med vara ledig när han är det, men men jag är då minst ledig i 2 veckor:) Så jag får känna mig ledig jag med!
Längtar tills jag och han ska ut och tälta:P

@>~>~ Älskar dig så himla mycket, puss på dig;) ~<~<~@

Kommentarer
Postat av: [email protected]

Låter som ett bra "sommarlov" hittills ^^. Tror ni också har haft det, men här har det iaf varit upp mot 30c de senaste dagarna ute. Härligt, men svettigt.. :P

2008-07-28 @ 19:52:00
URL: http://bowlingjocke.blogg.se/
Postat av: bowlingjocke

Nåååååååååååå? Hur har det blivit med bloggningen den senaste tiden? ^^

2008-08-13 @ 19:44:08
URL: http://bowlingjocke.blogg.se/
Postat av: bowlingjocke

Nåååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå? :P

2008-08-17 @ 18:53:58
URL: http://bowlingjocke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0