Som vikarie!

Ja som vikarie är jag glad över att få komma ut och jobba, men det är en bit som är nått som jag verkligen hatar. Det är just det som handlar om min lönespec! I morse var jag jätte lycklig över att ha sett på mitt konto att jag hade en saftig lön för Mars månad å ville kolla min lönespec när jag kom hem.
Märkte att det var nått konstigt med den lön som jag ska få imorgon. Över det som jag har räknat ihop, så när jag kom hem så låg specen i trappan å öppnade den. Kollade om allt stämde överrens med det som jag hade skrivit in på excelmallen, men vad märker man? Jo, att södra kontoret har gjort en dubbel lön. Hade arbetat 31,25 timmar på den sidan av stan, men i specen så står det 62,5 timmar. Så har försökt fått tag på de som finns på listan att ringa, men inte, de har gått hem för dagen.
Det har inte krånglat en gång tidigare utan fler! Det handlar dock inte om timantal utan skattavdraget hit och dit. Fattar inte vad de sysslat med på de olika kontorena. Är så fruktansvärt trött på att man måste kolla nog på vad som händer med den lön som man ska få och som ska veck.
Skärp er förskjutton! Ni slipper gnäll och problem om ni kollar en extra gång på om det stämmer eller ej.
Such.............


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0