Ny klippt!

Ja, eftersom att det inte var någon som hade ring från då jag gick upp (7.00) till 9.30 och setat och funderat ut på vad skjutton jag skulle hitta på idag så bestämde jag mig för att kolla tider för klippning i en frisörsalongs sida på nätet. Klickade i en dam klippning och valde ett namn ur listan. Å så kom det upp 3 tider som fanns just idag. Så bokade 13.30 tiden och åkte med mamma till stan. Egentligen var det tänkt att ingen skulle veta om det och se det sen när jag kom hem, men mamma och J visste om det. Sa och So kom på det sen:P
Så nu är man väl 1 dec kortare än innan:S Ville få bort det tunna längst ner, tyckte inte riktigt om när det flög så konstigt i vinden å så å det där bak verkade inte passa i längden längre, med tanke på att det blev en konstig lock där bak.
Så nu ska man bara ta och vänja sig med den nya frillan!

Var ute och åkte inlines med Sa och helt plötsligt ringde det. Trode det var mamma, men inte alls.
Svarade och det var någon som ville ha en vikarie till torsdagen i Kvibille. Så jag skyndade mig hem, med hon som ringde i luren, kladdade ner på ett papper och åkte iväg igen. Efter dryga 10 min så ringer det igen och snabbt hem igen. Då ville en annan ha en vikarie till Frennarp i morgon, så sa att jag var ledig och då säger hon i den andra änden! Å då är du ju en liten darling.
Eee, va? säger jag tillbaka. - Jo, vi har ringt runt ett tag men inte fått tag i någon som har kunnat eller inte svarat å så kommer du, svarar hon.
Haha, trodde att hon pratade med någon annan:P Så får se i morgon om de är lika trevliga som i telefonen:)
Det är de nog säkert å tror jag;)
Så nu blir det ytterligare några timmar te. Är uppe i 62 timmar nu inklusive de två jobb som jag har nu denna vecka:) Känns gött att det nästan har gått lika bra som förra månaden, fast jag fick dock ihop 79 timmar då:P Är i hälarna med mitt rekord med vicktimmar:p


Such, känns inte som att min mage är på hugget:/ Å det känns som att halsen börjar närma sig nått likande av en ontihalsenförkylning, men ändå inte på nått märkligt sett. Har haft så innan nån gång att magen typ streakar och halsen knäppar sig. Det är väl säkert ingen fara alls med det, men märkligt är det!

Hehe det kanske är dags att gå på toa och göra nummer 2 eftersom den gör så, men det är inte första gången idag:S Haha det där läste ni inte XD


Satt och räknade min semester ersättning från den första lönen av vickariat å kom upp i de ynka 1655kr:(

Det blir ju bra lagom till Rodos resan att spendera dem då:P

Fast i stort sett så har jag redan långt före handlat upp dem, men tänker jag efter så har jag ju inte haft nån semester så, hallå:P De pengarna är ju till den resan och även den/dem veckorna som J är ledig.

Får se när de veckorna inträffar. Förmodligen efter de 4 veckor som jag har varit på hjälpmedelcentralen å jobbat. Inte innan Rodosresan och jobbveckorna, är ju varmare i Juli/Augusti än i Juni, det tyckte i alla fall J och jag håller med. Jag kommer troligen att vara ledig under Js veckor, beroende på hur länge det är förstås också. Vill jobba, men ändå vill jag samtidigt vara ledig när han är ledig för en gångs skull! (Att det inte just är helgerna som det oftast är just nu som vi träffas).  Ska man se det så här så hoppas jag att de inte ringer om vick så jag slipper tacka nej och få dåligt samvete.
Det är fasiken inte lätt att vara delvis timmanstäld och arbetslös, man vill ju tjäna de där pengarna och ändå i sin tur att få ta "ledigt" nån gång.
Aja, det visar sig då hur man gör och bär sig åt med den biten!

Hm... När jag tänker efter så anser jag på nått mystiskt vis att detta är den bästa bloggen på länge.
Vettig är den, i alla fall från min sida:)

Nej, måtte avsluta mina rader här och nu för måste fixa och dona lite i mitt rum. Har nämligen stökat ner lite under gårdagen (plockat undan det mesta) och sen raffsat fram ännu mer! Hihi sån är jag när jag inte har nått att göra:P

Ha det gött!

@~>~>~ Älskar dig tok mycket;) ~<~<~@


Kommentarer
Postat av: bowlingjocke

Fast jobb kommer nog eftersom ska du se. Ju mer du vickar ju mer visar du att du vill och kan jobba bra och flitigt. ^^

Jo, du har nog blivit lite bättre på styckeindelning.. det enda negativa med detta inlägget, om man ska vara petig (:P), så är de det att det stavas Rhodos.. men vafan.. skitsamma.. hehe

2008-04-23 @ 15:51:31
URL: http://bowlingjocke.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0