Igår!

Jaha så petiga Jocke har varit framme i farten! Jag vet att det stavas Rhodos men jag ville inte vara så märkvärdig!

Ja jösses alltså! Igår blev jag lämnad med 10 barn på det nya förskolestället som jag var på från 14-15.30 för att den andre som var kvar i personalen skulle ha utvecklingssamtal med två föräldrar. Skulle äta mellanmål (fick hjälp hon som skulle ha samtal att plocka fram allt ätbart) sen så ropade jag dit alla vid bordet (satt utomhus och åt). Efter att en hade blivit färdig så började han tramsa med en av de som åt och frågade om han då var färdig äten? Ja, sa han. Å jag sa att han skulle gå från bordet och leka i stället för att tramsa och störa barnen som åt. Å han gjorde det!
Så jag skickade barnen en efter en som de blev färdiga för att leka i stället för att som ensam kämpa med att de skulle sitta stilla och vänta in att de andra med skulle bli klara. Efter att alla hade gått och lekt så gick jag in och hämtade mig en kopp kaffe och satte mig vid bordet igen och sen satt jag där och kollade på lite tills ett barn började gråta av att någon tog hans cykel. 
Sen när jag hade ätit en macka och druckit kaffet så började jag plocka in alla grejerna. Han knappt in och lämna grejerna förän jag hörde gråtandet igen och igen och igen. Till slut var allt inne och bråkandet löstes. Killen som bråkade ville egentligen byta blöja och det var det som var problemet! Such! Kände nämligen lukten av bajs och frågade om någon behövde bytas och så kommer han fram håller mig i handen och säger att han behöver det. Kollar blöjan och... Pjuuuush eee aa!:S
Efter att utvecklingssamtalet var slut så kommer hon ut och säger, men vad duktig du har varit, du behövde egentligen inte ta in all disk å så, det kunde vi ha gjort sen. -Jaha, men jag visste inte om jag skulle göra nått med det, så plockade in det, sa jag.
-Okej, men har det gått bra, frågade hon.
Tanken i mitt huvud var: Ja, men inte fullt så bra. Så jag säger , ja det har gått bra:P
Hehe:)
Sen frågar hon om jag kan, med barnens hjälp, ta och plocka in cyklar, spadar, skottkärror och hinkar. Så gjorde det, kollar på klockan och ser min buss åka förbi. Åååååå! 
Inte nog med att man har näst intill stressat innan med att samtidigt hålla koll på 10 barn och plockat undan och bytt blöjor själv så missar jag bussen och få gå till stan. Man var liksom redan trött innan och sen skulle jag gå till stan. 2-km kanske?! Under tiden jag gick till stan så kom jag på att jag skulle dansa linedance! Så när hela dagen äntligen var slut så var jag helt slutkörd! Å idag har jag faktiskt sovmorgon så kunde liksom ha sovit ut, men inte då. Jag vaknade halv 7 och kunde inte somna om:(

Så idag har jag hela förmiddagen på mig att göra nått!

Är hungrig och måste käka nått nu!

@~>~>~ Älskar dig sötis;) ~<~<~@ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0