Måndag!!!

Satt och skrev lite med Jocke medan jag höll på att skriva i ett CV på offentligajobb.se och skrev även ett personligt brev till en förskola i Falkenberg som arbetsförmedlingen hade tagit och skickat mig. Ska söka det bara för att de ska se om jag får det jobbet eller ej, men jag tvivlar på att jag får det. Jag menar det finns ju liksom barnskötare i Falkenberg å som behöver nått jobb, så varför skulle de välja någon som bor några mil därifrån? Aja, har i alla fall sökt det jobbet och får se hur det går med den saken. Någon gång i veckan så ska jag även ta och lämna in den lapp som följde med i arbetsförmedlingensbrev. Lämnar jag inte in den så tror de att jag kan klara mig på egen hand och inte behöver hjälp i fortsättningen. Det är alltså en så kallad uppföljarlapp för det jobb som jag sökte till idag. På den lappen så ska man fylla i rutor där det bland annat står om man har fått jobbet, väntar på svar, har ej fått jobbet, och tytterligare en till, men den kommer jag inte riktigt i håg nu. Oviktigt att veta för er!!!

Har varit ute på stan idag och lämnat ut lappar till några ställen sen så har man även varit till en garnbutik och köpt...? Hm vad då tro!? Jo garn:P Ska virka grytlappar till någon i släken men jag ska först ta och koncentrera mig till vad jag ska ge till alla. Det blir bara svårare och svårare tycker jag. Vad ska alla ha i julklapp?

Ska sy färdigt en segel till mormor i alla fall och ska bevisa till henne att jag inte har laggt ner den helt och hållet:) Visst, jag har hållt på med den i 3, 4 år eller nått, å jag kan säga att jag inte har kommit så långt heller med den med tanke på att jag har haft så fullt upp i skolan och allt, men nu har jag typ all tid i värleden eller vad fasiken jag ska säga. Den ska i alla fall bli färdig!!!

Sen så ska jag bara fundera ut resten också. Ska jag göra strykande åtgångar (kaksort) till "gamlingarna" i år också eller ska jag göra nått annat? Ska jag ta och göra flera olika kaksorter? Jag vet ju att "gamlingarna" uppskattar att få kakor, men det är ju inte så kul att få det varje år direkt:/ Vad ska man göra?

Har tagit spruta nu på eftermiddagen. Är lika spänd som alltid! Hatar sprutor men sist som man tog en så fnissade jag. Blev väl en nervös attack eller nått från min sida, för jag menar jag kunde ju inte hålla tillbaka fnisset sist.

Näsan rinner stup i kvarten också! Å det är ju sååå jätte fint med en röd nästipp:( Har lyckats bli sårig om näsan också bara för att man har använt vanligt toapapper innan och snytit sig med. Hittade liksom inget skonsammare papper igår, men i morse gjorde jag det. Gissa vad glad jag blev:D Ni vet sånna dära näsdukar:P Vita, lena och snälla mot huden. Måste vara knäpp och knasig som tycker att det är så Gudomligt, men man kan inte leva utan sånt papper. De flesta tycker att det är tantigt att ha en sån liten påse med sig i fickan, men det är för bra så man glömmer bort det lika snabbt;)
Näsdukar slår allt annat papper som man snyter sig med.... Haha tänk om man snöt sig med sandpapper:D
Nej nu ska jag inte vara för wawig;P

Min helg är i alla fall planerad! Var egentligen tänk att jag skulle följa med familjen till stugan, men så blev det inte. Kan säga att jag dras åt två håll hela tiden! Det ena är jag jag vill träffa älsklingen å den andra är att familjen och farfar vill att jag följer med till stugan. Dessutom så har det varit lite komplicerat, mend tanke på att jag är snäll mot allt och alla. Kan dra ett exempel som igår kväll, mamma frågade mig om jag skulle vara med J i helgen och efter att hon hade frågat det så sa ja så här: "Åh, får jag det?"... Mamma och pappa har tidigare sagt till mig att jag får avgöra själv hur jag vill göra, om jag vill följa med till stugan, eller andra ställen eller vara med J. Å jag kan säga att jag inte riktigt har vågat säga vad jag vill och inte vill göra, jag är definitivt inte rädd för dem å jag vet att det låter jätte konstigt med att jag inte vågar säga vad jag vill och inte vill, men föräldrarna vill ha med mig och J vill träffa mig. Å hela grejen är helt ny för mig också. Jag menar, jag har ju J i mitt liv och jag har aldrig varit med om nått sådant tidigare ( förutom vänskap och familjen å släkten).Det är ju helt nytt för mamma också! Första dotterna som har en pojkvän å första dotterna som är 18. Jag förstår henne helt varför de har varit beskyddande och att de fortfarande är beskyddande. Det är bara bra, med tanke på att det finns de föräldrar som inte bryr sig ett smack om vad deras barn/ungdomar gör.
Det är en helt annan känsla och värld man lever i nu! Nya saker händer och tiden har förändrats.
Igår trodde jag inte att jag skulle få sova över hos J, med tanke på det mamma hade sagt tidigare om att jag inte ska gå för fort fram, aldrig sovit över (förutom förr förra veckan), sen så trodde jag heller inte att jag skulle få sova över med tanke på att resten av familjen ska till stugan och de är långt ifrån mig om det skulle vara eller hända något, men jag tror jag vet varför..
En sak kan vara att J visade nått (för två veckor sedan) som gjorde att föräldrarna inte är lika oroliga. Att de litar mer på J, lika så som jag också gör. J visade för mig att han inte skulle tvinga mig till något som jag inte skulle vilja göra. Jag litar på J och den helgen för två helger sedan har gjort så att vi har kommit varandra närmre. Vi båda litar på varandra!
Sen så det här med att gå för fort fram!.. Jag tar i alla fall den tid det tar med allt som rör sig om mig och J, å J vet om det med.
Sen så tror jag att mamma börjar inse att jag inte är ett litet barn längre (inget illa menat alls), hon och jag vet om att jag måste ta de besluten själv, om jag ska vara med J eller om jag ska vara med familjen eller följa med dem dit de ska.
Men som sagt var så dras jag ändå åt två håll. Jag vill ju lika mycket som jag vill det andra.
Åh i alla fall så får jag ska jag till J på fredag eftermiddag:) och sen så blir det övernattning till söndag eftermiddag:P

Nu så ska jag ta och snyta mig och ta och maila en på arbetsförmedlingen och sen så ska jag ta och städa lite sen så efter det blir det lite tvtittande och sen blir det lite handarbete:P Blir nog ett och annat sms till älsklingen också:)

@~>~>~ Tillsammans med dig känns allt mycket bättre, å det vet du nu;) ~<~<~@


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0