Fredag!!!

I går så jobbade jag på ett nytt ställe som vikarie i 5,5 timmar. Det känns het underbart att få in lite mynt i fickan;) Å att det äntligen börjar ta och röra på sig i vikariepoolen,det är ju liksom ännu bättre. Blev i alla fall jättebra bemätt på det stället och personalen var verkligen förstående där, äver att det var nytt att jobba som vikarie o.s.v. så det kändes tryggt och trivsamt där:) Hoppas att jag får komma dit flera gånger och vikariera.

Hehe kan berätta för er som läser mina bloggar att när jag satt i soffan och tittade på småttingarna så kom det en liten tjej och frågade om jag kunde läsa en bok för henne. "Visst kan jag det", sa jag till henne. "Får jag sitta bredvid dig?", frågade hon sen. "Ja det får du", svarade jag. Sen satt jag och läste för henne i soffan och hon nuddar sin näsa mot min axel (Typ som snuffsar, om ni vet vad det betyder?)och rör lite på huvudet samtidigt som hon tittar upp på mig. (Jag ser det i ögonvrån). Hon slutar och tittar på bilderna i boken och sen började hon igen. När jag såg att hon tittade upp på mig så tittade jag ner på henne och frågade vad hon gjorde. Hehe till svar så fick jag "Du luktar så gott". Hehe det var ett riktigt gulligt svar:) Jag förstod ju inte vad hon sysslade med så:) Jättego tjej!

Idag så ska jag bara vara hemma och dammsuga hela huset, för det gjorde jag inte i onsdags eller igår. Sen så ska jag ta och packa ner det som jag ska ha med mig till J. Har faktiskt redan fixat fram allt, men allt ligger liksom till hälften ner packat i väskan. Åh just det! Jag har ju inte talat om att jag har köpt mig en väska. En 30l väska tror jag att det är, för det stod inte på den hur mycket den rymde. Den är svart och och är en Reebock väska:P Så den ska jag ta med när jag ska till älsklingen eller till något annat resemål som inte kräver så stor packning.


Sitter och lyssnar på Bruce Springsteen samtidigt som jag håller på att skriver denna blogg. Hans nya låtar finns på hans hemsida som man kan lyssna på:P Men jag lär nog ta och börja med dammsugningen nu så jag har den gjord någon gång.

Det är ungefär 6 timmar kvar tills jag ska till honom, åker innan 4 härifrån med buss, så jag är där lagom till J slutar så att han slipper ta och åka hem före och sen åka tillbaka och hämta mig. Hade jag haft jobb idag så skulle det ha blivit senare som jag skulle ha åkt hem till honom, men nu blir det tidigare. Hoppas att det inte kommer att regna sen när jag ska till busshållsplatsen för förra gången så var det ärligt talat ett rent helvete. Det blev ju liksom inte bättre när man kom dit allt för tidigt och särskillt inte när bussen kom i rätt tid heller. Den var försenad 5 minuter så ja, jag hoppas att det inte blir likadant denna gången å! Smockfull var ju den bussen också för två veckor sedan så jag hoppas att den inte är lika full denna tiden å.

J och jag ska i alla fall bada toroligen på lördag och sen så vet jag inte vad vi ska hitta på tillsammans. Vi hittar nog säkert på nått:)

Fy skjutton vad rädd jag blev nu!!!:S Mina mysbyxor som jag hade hängt upp på sånna där sugploppar på dörren ramlade ner nyss. Man blir ju ännu räddare för saker och ting när man är själv hemma och när det är helt tyst. Löjligt men sant! Man är ju liksom inte beredd på att det ska hända sånt när man vet att man är själv hemma. Sen så skrämmer man ju upp sig själv när man tex hör att trappan knäpper å då sitter man som förstelnad och inte vågar låta eller nånting..... Ähh nej gu vad löjlig jag är!!!
Måste ta och ge mig så att jag hinner med det jag ska på mina 6 timmar;)
Ha det en bra helg alla som läser!!!

@~>~>~ Allt är möjligt bara man ger sig fanken på det! ~<~<~@
 Älskar dig massor;D


Kommentarer
Postat av: bowlingjocke

Men då ska jag ta och snuffsa på dig när vi ses nästa gång.. :p

2007-11-09 @ 17:14:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0