Tällbergs helgen på Åkerblads

Vi har varit upp till dalarna jag, mina syskon och mamma för att överraska mormor och morfar. Överraskade dem på Hotell Åkerblads där vi skulle äta julbord tillsammans. Moster hade sagt att hon bara hade bokat bord för moster, hennes man och mormor och morfar, men så var det inte alls det! Vi stod där i dörren allesammans men morfar fattade nog inte vinken till en början, inte förän mormor tittade in mot samma dörr som morfar kikade in i och blicken som vi fick var "Ååå nämen hej" :)
Blev en lyckad kväll vid julbordet. Gott är det att äta där.
Vi reste upp redan vid 12 tiden på fredagen och var framme i Tällberg vid 21tiden.
Det var riktigt kul att få komma upp och hälsa på. Dessutom fick jag en slags läkande känsla över att komma dig till det tysta, vintriga och gammeldagsa landskapet. Avstressande känsla!
Den gamla känslan som är på Åkerblad är helt underbart. Skulle kunna tänka mig att åka upp där över en weekend eller vara där någon dag när man är upp över någon sommar och bara andas in det gamla.
Älskar detta helt enkelt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0