Då var vi där igen!

Mja, vart ska man börja?
Det känns som att kroppen börjar stressa igen även fast man har ett bollplank på jobbet och ett bollplank hemma som man kan prata med och som även lyssnar på det man säger.
Men kroppen stressar helt enkelt. Huvudet vill göra hur mycket saker som helt som tex. planera inför nästa renoverings projekt, strukturera och styla upp hemmet ( hitta vår egen stil), planering av mat, vad ska man göra och hur ska man göra saker?¿ 
 
Kroppen vill börja träna. Jag fick ett årskort på badhuset så det SKA bli ett besök varje vecka och nu är jag inne på att skaffa mig en baddräkt så att man slipper bli nervös över att bikinin visa brösten när man tar fart och skjutsar iväg en ifrån bassängväggen. Kruxet är att jag inte hittar någon som är dels snygg, simpel och som gör att russinen inte syns. Usch säger jag bara. Gillar inte badhus iom nakenhet och känner mig inte alls fin längre, men jag SKA ta mig dit minst en gång i veckan.
 
Händerna vill höra mycket kan jag säga.. Rabatterna ska fixas i ordning någon dag.... NÅGON dag. Städa, plocka, tvätta,vika... Måla,sy,gjuta,renovera och såklart renovera upp min mormors föräldrars gamla trähus så att vår son kan använda den... helt enkelt en massa saker.
 
Viljan och alla tankar gör att jag har kommit in i en ond cirkel och sover dåligt på nätterna. Jag vaknar av det lilla minsta. Sambon snarkar, katten låter och såklart så vaknar man iprincip alltid 10 eller 5 min innan klockan ska ringa och detta gör mig tokig. Ändå försöker jag varva ner på kvällar, men icke sa nicke,det räcker helt enkelt inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0