Hobby?!

Jag har velat fram och tillbaka på vad jag egentligen vill göra på fritiden, alltså den hobby jag ska ha. Nått att göra helt enkelt!

Min minsta syrra har foto och bildredigering som sin hobby och kreativitet och långt innan hade jag med velat skaffa den där systemkameran och fota allt som var i min omgivning, men det som var och hördes runt min omgivining var att spara dessa pengar till något annat.
Så detta blev inte det...
Teckna och rita?
Tja, jag är bra på att göra rutförstorningar av porträtt och djur, men inte på fri hand. Alltså direkt från foto, skissa av på papper och sen är det färdigt utan måste göra hela processen att göra rutsystem på fotot och pappret och sen sätta igång och göra ruta för ruta.
Perspektivhus är jag med skit duktig på att göra, men har liksom inte tålamodet att sitta med ett projekt för länge. Kul är det men inte lika kul att göra samma sak flera gånger på dag!

Ska jag vara helt ärlig så saknar jag att ha något att göra när man kommer hem. Att laga mat, städa och tvätta är ju vardagssaker man måste göra men en hobby som jag gillar, bågot som man slappna av till och bara släppa tankarna och fokusera på det man gillar, men ännu har jag inte hittat någon som jag känner "detta är jag, och det är jag bra på".
Känner mig som en tråkig människa som bara sitter och inte gör ett skit av dagen...
Har haft funderingar att börja keramikkurs, men detta är inget man kan ägna sig åt hemma, men detta är nog nått som passar mig.

Jag vill ha nån kul hobby!......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0