Ensam i soffan!

Sitter ensam i soffan nu och kollar runt på både skrivare och mobiler och kollar även på 2 1/2 man på tv:n.
Känns en aningen skönt att få vara ledig i några dagar även om det inte blir en ensamtid för sig själv. Ska träffa nadia imorgon och sen therese på tisdag och sticka till badhuset. Sen så på nyår så blir vi borta med.

Julen har varit bra och härlig. Varit upp till kära släkten och hälsat på och firat jul där. Fick det mesta i pengar. Fick två kockböcker och frisör schampoo vilket var skit bra:D Så himla nödvändigt:P
Sen så gamla tomtar till prydnad och julstjärna till fönstret.

Fick en av våra fåglar sålda idag så nu har vi 8 nymfparakiter. Hon fick komma till ett toppen hem i alla fall och det är en lättnad för en att veta det:)

Var till väla tidigare idag och köpte klädsel till ektorp fotpallen som vi fick av moster. Så nu är den klädd:P Fick presentkort av jens släkt så det passade ypperligt, även över de andra grejerna vi köpte med:P Utökade vår tallrikserie lite:)

Har haft en del funderingar över mina drömmar. Önskade att de någon gång kunde slå in!

Framför allt vill jag ha en fast tjänst någonstans. Om det är eller blir på HMC det vet man inte om kanske ett halvår.
Köpa sig en egen bil.
Flytta till ett hus, en mindre går där man kan ha några katter springade över gården, några shettisar eller getter som brukade marken om man så hade en liten plätt och någon gång en aldeles egen häst och hund. Höns som lägger frukost ägg.
Från min barndom så har jag alltid längtat till att få bo på landet, ha sin egen gård och marker.
Att få välja bort semestrar utomlands om det inte passar för någon att vara häst och hundvakt är väl en bit som är jobbig då men, min dröm är att få bo på en liten mini gård.
Åh får bara drömma i huvudet om hur jag skulle vilja ha det, men blir den någonsin sann, tja, det vet jag inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0