Det roliga är slut nu tills juni börjar!

Vet att det har varit skit länge sen sist jag skrev på bloggen om något, men nu är jag här igen.
Livet leker vidare med jobb. Sista dagen som jag hade jobb på HMC under en längre period. Har två dagar sen i Maj men det är inte mycket i mina ögon:´( Har ju i alla fall hela Juni, Juli och Augusti sen med då men jag vill liksom ha hela Maj påfylld med med arbetsdagar. Idag är jag hemma sittande och kommer troligen att gå ut en sväng i det fina vädret senare när jag har städat färdigt. Han inte göra någonting igår, varken jag och Jens. Var ner med en massa överblivet bur grejs så som överflöd av skivior och nät. La det nere i förrådet som vi inte visste att vi hade. Vi har ett sen innan, ett relativit stort förråd, men detta som vi hittade med vårt lägenhetsnummer på är betydligt mindre och där är det en massa hyllor med så där får det inte plats några kartonger.

Så här ser vår nya bur ut(kallas för voljär i större storlek)!voljär
Väldigt praktisk bur faktiskt, men måste medge att den är lite för stor för 3 fåglar just nu:S
Har det ohäckande fåglarna där nu och honan som egentligen ska häcka:/ Mailade en som man har haft lite kontakt med och tyckte det var konstigt att vår lilla unges tofs plötsligt var borta och dels de pennor som var på kinden och ryggen.
En av föräldrarna till ungen har plockat fjädrarna nämligen, så ungens pennor ser blodiga ut. Tydligen är det oftast hanen som gör det, men igår så när vi hade plockat ut hanen och satt in honom med de andra så hörde vi något från holken. Då var det honan som var på ungen. Så tråkigt:( Så nu är honan med de andra och hanen är med ungen.
Ska hålla ett öga på honom med! Är ju så tråkigt att de gör så, men varför vet jag inte. Ungen var föräldrarlös i natt och vi hade holken i sovrummet så jag vaknade kl:02:00 för att ge ungen lite mat. tog mig en halvtimme att få i pyret lite blöta frön och pytte lite välling.
Detta är en före bild på ungen innan han blev plockad:

Ungen

Efter plockning:
ungen1
Det är en stor skillnad faktiskt:(

I övrigt är det i alla fall bra:)
Är förlovad sen i måndags:D
Är precis som nykär igen, fast det inte var så länge sedan vi blev tillsammans:)
Var nervös i tisdags när vi provad ut ringarna, men det gick bra. Var en hurttig försäljare i alla fall som var så glad så, men lite väl högljud:S Hehe, men men :P Får se om ringarna kommer idag:D

Ska till HMC och hämta min plånbok som jag glömde ta med mig igår. Åker upp dit och hämtar den strax innan jag hämtar Fialoppan. Hon ska få sova över här i 2 nätter. Ska nämligen upp tidigt som bara den i morgon, runt 6. Ska nämligen till G-kås och är det dagen efter löning så måste man ju vara där så tidigt det bara går. Sen är det med helg! så det blir nog en hel del pers där:S
Får se! Behöver ju handra lite vettiga grejer så!

Måste avsluta nu!
Höres en annan gång!

Kommentarer
Postat av: Anonym

nemen! och du har inte sagt ngt att du är förlovad =)

grattis!!!!

2009-04-24 @ 16:08:15
Postat av: tessan

nemen! och du har inte sagt ngt att du är förlovad =)

grattis!!!!

2009-04-24 @ 16:08:49
URL: http://fredricsflicka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0