En tröttsam onsdag!!

I morse så vaknade jag av att klockan ringde. Klockan var då 6 och låg och snoozade den stund, sen så klev jag upp. Åt ingen frukost och det gjorde jag inte igår morse heller. Klädde på mig samtidigt som jag tittade på nyheterna, fixade en svans i håret, toa besök och iväg. (Långsam fart!).
Klev av vid eurostop och klev på nästa buss där! Denna gången var den i tid!!!
Åh just det!!! Nina jag jobbar på en förskolan:)
Aaa sen så gick jag in till avdelningen och åt frukost med barnen.
Sen efter det så lekte barnen inomhus å efter en stund så var det dax för att klä på barnen och gå ut och leka.
Stod ute och höll koll på barnen, pratade en hel del med en APU elev från sturegymnasiet, plocka in alla spadar, cyklar och hinkar. In å äta lunch!

F*n höll ärligt talat att få krupp på två av de 4 barn som satt vid mitt bord. De kunde bara inte sitt still. Å den ena skulle hela tiden vifta med hennes två 20-lappar och reta den andre som å inte kunde sitta still. Måste ha sagt till dem båda minst 30 gånger eller nått. Lång blev lunchen för mig och dem tack vare det:/ När man äntligen kom till frukten sen så fick de gå efter när den ena efter den andre var färdig, annars skulle vi ha setat kvar tills alla var färdiga. Men med myror i de små benen så fick de gå, de skulle ju också in och sova middag så de skulle ha missat lite av den tiden i så fall om man hade väntat in alla.

Efter att några hade vilat färdigt så var det dags att gå ut igen, stod och pratade med APU eleven igen och hjälpte barnen med det ena och det andra. Efter drygt en timme gick jag in till en annan avdelning. Småbarns avdelningen 1-2år! Åt mellanmål där med nyponsoppa och skorpor. Sen lekte vi med barnen och hon i personalen som var kvar började fråga mig om jag hade en kille. Hehe så vi satt där i kuddrummet och pratade om killar, barn och utbildning:) trodde att hon inte var en sån människa som inte har nån lust att prata, men jo tänk så fel man hade:) Super trevlig 30åring:P  Vi skulle nog ha pratat jätte mycket med varandra om hon inte skulle sluta tidigare än mig. Men men. 

Jag jobbade extra idag för sjuk personal. Från 8-17:) Lite extra i bössan:P Skadar aldrig:) Inte för mig i alla fall (är nog samma för alla) :D

Så nu är jag trött och helslut i huvudet. Kom nämligen hem med huvudvärk!

Bussresan hem gick inte nå vidare... Ska maila och klaga lite tror jag!! Stod och väntade på bussen från eurostop och hem i 10 min. Den första skulle komma 20 över någon gång och nästa halv. Så när halvbussen kom så var det två bussar som kom. Vad håller de på med? 

Nej nu måste jag sluta!!

Hadi!!

@~>~>~Älskar dig;P ~<~<~@ 

Kommentarer
Postat av: Nina

har du fast jobb? :D:D

2008-01-18 @ 09:21:21
URL: http://nijna.blogg.se
Postat av: Joakim

Hade du en tröttsam torsdag och fredag också?! Du har inte *harkel* inte skrivit på ett tag *snyft*.

2008-01-19 @ 15:13:52
URL: http://bowlingjocke.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0