Jihoooo :D

(Skrivet igår)
Ja du Jocke, man ska då vara lyckligt lottad när det gäller en del av skolan. Att få regelbunden ledighet och ett helt ledigt sommarlov tillsammas med sina vänner. Att vara tillsammans med sina vänner i skolan och att ha en fast fot som man kan komma till varje vardag.
Men det finns fördelar med att vara ute i arbetslivet med, om man har ett jobb som man trivs med och för hoppningsvis 8 timmar om dygnet. Man tjänar ju pengar till sånt man vill hitta på och fixa så att ens drömmar går i uppfyllelse för det är ju pengarna som styr det hela på så vis.

Jag är glad över att jag är färdig med skolan, men saknar kamraterna och den fasta foten! Men man klarar sig förhoppningsvis sen efter studenten. Har man rätt föräldrar som låter en bo kvar hemma, jobbar vissa timmar i veckan, betalar hemma och spar till framtiden så har man nog kommit en bra bit tills det är dags att ta steget över den gamla tröskeln till den nya:)
Jag är nöjd med hur mitt liv ser ut just nu, men man vill så gärna nå sina mål, men de får vänta några år helt enkelt. Å en sak önskade jag att den såg lite annorlunda ut! Att man kunde träffa Naza lite oftar än vad jag gör och kommer att göra några veckor framöver:/ Men så kan det vara ibland, allt kaninte stämma in alla gånger!

Idag ringde jag ett samtal under min rast:P Framtidskraft ringde jag eller ja.... Rättare sagt hjälpmedelcentralen
ringde mig igår och jag försökte ringa tillbaka, men ingen var där så testade att ringa idag och de svarade.
Har ett sommarjobb på ca 4 veckor som väntar mig:P Är jätte glad att jag har nått jobb i sommar:) Visste ju liksom inte hur det skulle bli med jobb alls över huvudtaget så det känns verkligen toppen:D
Kommer nog säkert ha kul där med tror jag:) Ska dit på måndag och se vad man ska få göra och även ta reda på några fråger som jag har med lön, hur många platser de hade, vilka tider man har och lite så:P
Skojsigt som bara den XD

@~>~>~ Älskar dig;) ~<~<~@

Kommentarer
Postat av: Jessi

Tjaa Lisa!! Kul att hitta till din blogg :) Sis som tipsade mig, och allt verkar ju bra med dig :D Hoppas så i alla fall! Kanske ses ngt i sommar om du ska vara nere i södern? Ha det så bra! Kram/jessi

2008-04-10 @ 20:08:58
URL: http://bergdahl.blogg.se
Postat av: Jessi

Okej, skönt att börja sommaren med semester :) Jag lära få jobba hela sommaren jag, bara för att jag sagt ja till två jobb vilket jag inte vill, men som kommer vara bra att ha när man slutat plugga. Dumma mig, haha. Jorå, skolan går bra, mkt att göra som vanligt, men inte mkt kvar nu iaf.. och karlarna vet jag inte vad jag ska säga om ;) går väl både bra och dåligt, har ingen spec nu iaf.. Men för dej går det bra har jag förstått :D Jobbar du annars nu då eller? krama

2008-04-10 @ 21:08:11
URL: http://bergdahl.blogg.se
Postat av: Jessi

Jaa, för mkt jobb blir lite smått drygt, men kan ju bli skönt när lönen kommer iaf, får väl försöka tänka så :) Men hur länge har du och din pojkvän varit tsm nu då? Okej, ja men det är ju alltid bra så länge man har jobb, är ju inte alltid såå viktigt vad man får göra, men vad känner du att du vill jobba som senare? Är det något åt lärare eller så? Kramar

2008-04-13 @ 13:01:05
URL: http://bergdahl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0