April

31/3

Bloggen har inte varit igång på några dagar och dessutom inte idag heller:(

Men i stället för att skriva där så skriver jag på mitt wordprogram och lägger in inlägget så snart man kan göra nått på sidan.

I helgen så var jag och älsklingen till familjens stuga och stannade kvar över en fika. Visade J runt i stugan, utanför och nere vid sjön med mamma i hälarna:)

Han tyckte det var fint och mysigt där å han skulle vilja fiska där någon gång med, vilket inte leder till så stor fångst om man ska ta och fiska där dock:/ men man behöver inte få nått napp alla gånger, är lika roligt vilket som så det har ingen större betydelse.

Ehm... Hade svårt att hitta till stugan när vi skulle dit i alla fall. Tog nämligen en genväg (en väg som jag aldrig har åkt) virrade bort oss på en lite väg som vi hade åkt på i 6km sen tog det stopp, vände och åkte 6km tillbaka och tog en annan väg, vilket vi skulle ha följt efter från första början:S men vi kom i alla fall fram till slut:) Ett litet äventyr mitt ute i ingenstans:P


Idag så har jag tagit och varit med minsta syrran till Biltema och köpt slang och däck till min cykel. Var även in på eurostop och köpte mig en ipodladdare så nu ligger ipoden min på laddning. Åkte hem efter trippen bort mot stenalyckan, åt mat, efter det så gick syrran upp på sitt rum och jag dammsög hela huset. Sen var jag ut och meckade med cykeln (haha låter som att man håller på med sin bil eller motorcykel:P) tog ett tag att få veck däckena och jag tror nog att jag tog i onödigt mycket för att försöka få bort allt, var nog egentligen enklare än vad jag gjorde det till, men cykeln är fixad :D så nu går det att cykla på den. Inte världens finaste däck då, men det duger då gott och väl för den lilla penningen som man gav för allt. Endast 169kr, som annars skulle ha gått på 400kr om jag hade lämnat in den för att byta det som jag böt själv.

Ja, det där om att ta i för mycket? Hehe ja ni, efter att ha blivit färdig med mitt projekt för dagen så skakade mina händer nå otroligt. Skakar fortfarande:S Fattar inte hur jag lyckades med det.

Efter att jag hade blivit färdig med cykeln så drog mamma, jag och syrran till biltema och köpte rostborttagningsmedel och en stålborste, så ska fixa den biten så fort det har blivit 15+, måste tydligen vara varmare än vad det är nu för att få den bästa effekten av medlet.

Efter det så väntade vi på min andra syrra och åkte till stan.

Där så köpte jag mig ett par inlines:P längtar som bara den tills jag får ut och åka med dem utan att oroa mig över att få in en massa grus och sånt i kullagret:)

Längtar, längtar, längtar:D


2/4


Ja ni, inget jobb idag heller! Men, hade ett ärende på förmiddagen som jag var tvungen att göra, så skulle nån ha ringt så kanske jag inte skulle ha fått det vicket ändå bara för att jag skulle till ett ställe kl:10. Eftermiddags jobb kunde jag i alla fall ha tagit om man blev erbjuden eller frågat om man kunde komma vid 11 eller så och jobbat därifrån och framåt förstås. Men inget jobb för idag så långt mitt öga når, eller vad jag har sett just nu då^^

J frågade mig i helgen om mina drömmar om vart jag skulle vilja bo. Lägenhet, stuga eller i ett hus typ. Faktiskt så vet jag inte riktigt hur jag skulle vilja bo och vart, men jag skrev på ett papper (skoluppgift) om hur man skulle vilja ha det om 15år och 50år (har jag för mig:S, de åldrarna alltså) så ska leta fram det pappret. Kollade mig gamla dagbok och skulle se om jag hade lagt in pappret där när jag och mamma rensade mig bokhylla för några månader sedan, men den låg inte där. Ska kolla i tidskriftssamlarna sen med.

Hehe hittade ett gammalt brev till mig själv:P

Hade läst i nån tidning för ett antal år sedan att vid nyårsskiftet så kunde man skriva ett brev till sig själv där det bland annat kunde skriva ner det som man sysslade med, vad man tror kommer att hända om ett år, alltså en massa saker kunde man skriva. Å sen skulle man då lägga ner brevet i ett kuvert och klistra igen och öppna det ett år senare och se vad som har blivit förändrar och hänt under året.

Smått tokiga saker som jag har hittat på:P hur många är det som skriver brev till sig själva? JAG! Men bara en gång har jag gjort det. En kul grej bara:)


Min Ipod lever sitt egna lilla livL Laddade den igår och skulle lyssna på den i bilen, men efter att ha satt in radiofrekvensen så la den av. Irriterande om nått! Så den är på laddning nu igen. Måste tydligen ladda den en gång och sen en gång till för att den ska funka helt, vilket jag tycker är helknasigt. Å köpa en ny tänker jag inte göra för det. Har nämligen bestämt mig för att ha ett köpstopp nu. Har köpt en hel del saker denna vecka som ännu inte är slut och är nog säkert redan över en tusing, men de grejer som jag har köpt ångrar jag inte:) Är nöjd med mitt inköp av inlines för 699kr, cykelgrejer för 169kr och annat för 250kr ungefär!

Men på helgerna är det inte köpstopp har jag bestämt, bara på vardagarna!:P


Kollade på studentbilder på olika bloggar nyss:`( Som man saknar den stora stunden att ta de där sista stegen bort från skolan. Vill uppleva det igen eller åka tillbaka i tiden och göra om det och göra den ännu bättre. Min kamera dog på flaket när vi åkte genom staden. Hade missat att stänga av den ordentligt. Har liksom inte många bilder från den dagen tackvare detL en film har jag tack och lov:) När vi står på flaket allesammans och väntar på att få rulla genom utkanten av staden:) Man får gåshud varje gång som man ser på filmen och hör allt i bakgrunden.

Men men man får väl minnas det man har kvar i huvudet!


Hm... Ska jag lägga in lite mer onödigt babbel i denna blogg?

Mm blir nog det!


Dagens humör: Normalt, fundersam
Dagens mående: känner mig rätt okej
Dagens borde: Städa på byrån!
Dagens frisyr: Toffs, hängande lugg
Dagens klädsel: Jeans, linne

Dagens planer: Hemlig förmiddag, linedance
Dagens materiella vill ha: Jobb
Dagens längtan: SOMMAR, å lediga dagar med älsklingen.
Dagens fundering: Vad kommer att hända där? 
Dagens beroende: Tuggummi
Dagens tråkigaste: Att inte ha nått vettigt att göra!
Dagens roligaste: Blir nog linedancen när det kommer till sin spetts.
Dagens lunch: MC`d
Dagens låt: Cocolate


3/4
Okej nu har jag äntligen lagt in det som jag har skrivit för några dagar sedan:P
April, april:P Lurade er allt, men skulle det ha hänt i verkligheten så vet jag inte om jag skulle vara så särskilt glad på mig själv!
Har jobbat på ett nytt ställe idag:) gick galant:P Var på småbarnsavdelningen (1-3) denna gången. Hur många timmar kan det ha varit tro? Jo, 6,5 timmar denna dagen:) Väldigt lugnt måste jag säga att det var:P

Igår så satt jag och höll på med våra fåglar i nästan en timme. Satt och handmatade (pincettgreppet) adam, gry och putte. Å helt plötsligt så blev en, av de tre som är minst tama, helt uppstirrad. Hm tänkte jag! 
Hade matskålen i ena handen och matade med den andra. Matade putte och när jag slutade mata honom så klättrade han upp och satte sig och åt själv i skålen. Nått nytt, han har aldrig vågat sig på det innan. 
Aa i alla fall han som var så uppstirrad, han heter då gurra och han ville helt plötsligt med bli matad, men inte som pincettgrepp utan i en öppen hand. Hade gry på handen och adam med och hade handen mot en av pinnarna så att han med kunde äta (om han nu vågade), naffsade lite på mitt lillfinger och sen så tog han ett frö och kilade iväg. Kom tillbaka men denna gången stannade han :D Åh så kul det var att se det där:P Första gången han vågar sig fram i buren:)

När de är ute och flyger så vågar de sitta på fingret och på axeln, men inte den nyaste än då! Det kommer väl det å så småning om, tror jag:)


Ja, ska se om jag lycka nu med:D

Ska nämligen ner och hålla på med dem en stund:)

@~>~>~ Älskar dig going;D ~<~<~@ 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0