Helgen!!

I helgen så blev det inte stugan åp grund av att farfar var upp till Västerås och firade en sälkting på födelsedagen. Så det blev en helg med familjen i stället! På lördagen så åkte vi in till stan, mellersta syrran hon skulle köpa lite kläder och jag köpte också det fast bara ett klädesplagg. Ett halternecklinne eller vad det nu heter, fast det kommr jag ju inte kunna använda förän till sommaren någon gång. Får se när jag änvänder det!
Köpte lite pyssel på panduro inne i stan också:)

Efter några timmar på stan så tog vi och åkte runt till olika bilbutiker, men vi var rätt sent ute med det. Det var stängt på alla ställen som vi tänkte gå in och kolla på en ny bil, så vi åkte ner till Wapnös julmarknad och gick runt där i lite stressad tackt. Efter drygt 45 min så tog vi bilen tillbaka in till stan och skyndade oss in på Rejmes bowling. Hade bokat tid för bowling och det var inte långt kvar tills det var vi som skulle spela.
Mamma vann två gånger, pappa en gång och mellersta systern en gång å. Jag och min minsta syster kom lite efter, men hur långt efter det har jag ingen aning om!
När man kom hem så satte jagh igång med det pyssel som jag köpte på panduro. Alltså gips hade jag köpt och ansiktsformar till.

På söndagen så ringde min riktiga pappa först en gång, mamma svarade inte. Gick typ 30 signaler innan han la på. Sen en gång till fast på mammas mobil och sen igen på hemtelefonen, men då svarade mamma och frågade vad han egentligen ville.
han ville prata med oss men både jag och mina systrar ville inte prata med honom, men han gav inte upp när mamma pratade med honom så vi gick ner och pratade lite. Inget vettigt ville han, det enda han ville var att fråga om vad vi önskade oss i julklapp, å det struntar jag fullständigt i om vi får nått eller inte. Jag vill inte ha nått utav honom, i alla fall inte nått som han har köpt för pengar. Med det menar jag att det känns som att han köper oss tillbaka. Det jag vill är att han ska vara intresserad om vad som händer å så i hans barns liv.
Sist han ringde så talade min mellersta syster om vad hon gick för linje å denna gången så frågade han samma fråga. Han bryr sig liksom inte vad han får för svar, det är liksom lika snabbt borta som han fick svaret.
Skulle vilja berätta om vad som händer i mitt liv för honom, men det är liksom helt meningslöst. Han bryr sig inte. Han ringer bara för att han vill att det ska se bra ut, så som att visa den nya tjejen att han "bryr" sig om att ringa sina riktiga barn.
Trodde att pappa ine skulle ringa igen när jag sa att jag hade en annan pappa, en som verkligen beter sig som en riktig pappa. Men han gjorde det ändå:/ Jag sa mitt den gången och vill inte fortsätta längre. Min riktiga pappa kan ägna sig åt den tjej som han har i USA och den låtsasbror som vi har, för bryr inte han sig mer om oss så kan han ägna sig mer tid till dem i stället!


En dålig dag på söndagen, men den blev bättre:) J kom hem en sväng till mig. Han hade tur med vädret:P Det regnade precis innan när han frågade om han fick kika in, men under resan hit så var det uppehåll.

Åh som du retas över att jag inte vet vad jag kommer att få utav dig i helgen! Men du vet inte vad jag kommer att ge dig så;) Det gämnar ut sig. (Ehm, beroende på vad du har som inte jag har då! Har ju sagt att mitt inte är så värst märkvärdigt).
 
Första lönen idag:D I morgon får jag den:P ja 95,15 i timmen. Det är då inte illa pinkat med tanke på att jag trodde att jag skulle få 50 eller 60 kr pågrund av att jag jobbar innom kommunen och är en vikarie, men jag klagar då defenitivt inte:D Är s*it glad för det lilla ändå;)
Se vad nästa månad ger:P

Var med J nu på eftermiddagen, tog en fika, gick lite i butiker. Han köpte en skiva och en ny plånbok. Hade clas ohlson genomskinligt hobbylack så skulle jag ha köpt det och jag tänkte ta och köpa magneter, men jag skippade denna gången. Vet ju inte vart magneterna ligger där så, jag tar det nästa gång som jag är ute och ränner på stan.

Nej nu måste jag ta och ge mig.

-Upp med händerna högre upp så att jag ser dem......
-Har gett mig.
-Eeh nej, det har du inte alls det!
-Jo, jag ska bara säga att jag ska ta och måla nu istället.

Gu vad jag är knäpp:/        
:D

Älskar dig gössa mycket!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0