Galet och vilt?....

Ja, mina drömmar och tankar bara flödar vidare och ångesten som man bär nu när man tänker på att ens utbildning inte har givit mig ett smack in i ett fast jobb som barnskötare. Det var ju sagt att det skulle vara jobbgaranti när man gick denna utbildning, men efter att man slutade så gick man in på arbetsförmedlingen och kollade efter kategorin, barnskötare. 1 jobb fanns där man själv bodde. Sökte och sökte förskolejobb, men de vill bara ha förskolelärare. Så man har hankat sig fram som vikarie på dagis och nu som långtids vikarie på HMC.
Älskar att jobba och kan bara inte stå still längre! Visst vissa dagar önskade man att man var ledig men man har ändå raderat allt om vad "hem" heter.

Jag ångrar att jag valde barn och fritid men jag ångrar inte erfarenheterna och heller inte om kunskaperna! Det har man ju nytta av själv sen när man skaffar barn någon gång i framtiden.

Nåväl vd menar jag med galet och vilt?
Jo, har haft tankar de senaste veckorna på att jag hade velat tagit chansen till utbildningen som djurskötare. Nu när jag har tittat närmre på vad i djurskötarkategorin som jade velat valt (som jag inte visste fanns då) så hade det varit smådjursbiten!
Har nämligen haft tankar på att skaffa en egen butik med djur, det hade varit en dröm. En barndomsdröm! Töntigt tänkande? Låt ni då tycka detta.....
Men det är inte så enkelt att bara starta en egen djurbutik. En på stället måste ha ett zoocertifikat, kunna driva en egen verksamhet och kunna klara av ekonomin.
Syftet med butiken, om jag hade startat den så skulle jag själv föda upp fåglar, gnagare och annat. Tycker det är trevligt att kunna sälja handtama djur för den nya ägarens skull! At djuren får en bra start i sitt liv...
Sen är det ju med en stoooooor summa pengar med som behövs.
Mjaa, detta kommer nog inte att hända mig att drömmen slår in...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0