Borås!

Har varit till Borås från i måndags till idag!
Nadia hade varit på medeltidsveckan i Visby och åkte tåg från Ängelholm till Göteborg. Jag steg på samma tåg som hon från Halmstad till Götet så det var gött att man inte behöce åka själ och byta tåg.
Tycker inte om att byta tåg, har liksom inte åkt så mycket tåg i mina dagar, kanske mycket mer när man var liten men då följde man ju bara med mamma!
Var till Knalleland och kollade i butikerna i går. Var inte så stort där som jag trodde.
Fick se Nadias lägenhet med. Fick en större uppfattning om hur stor och rymlig den var! Fin var den och stor!

Nu är man hemkommen och pustat ut. Blev trött på tåget hem och slumrade lite!

Imorgon blir det till att packa nästa väska för resan som är runt 70mil lång. Denna kommer att bli på 6 timmar i rese tid. Egentligen så är resan kortare än så men har gjort så att jag har gott om tid mellan flyg och tåg. Orolig som man är så vill man bara inte missa tåget, sen så var det också mycket billigare med den tiden också!
Ska sätta mig och måla färdigt Bruce Springsteen åt Jens. Hoppas den blir bra bara! Funderade innan på att lägga till de vita detaljerna och gjorde det sen. Tog blyerts och ritade på där det vita skulle vara och målade sedan vitt, men tyckte det blev konstigt så målade över allt det jag gjorde i svart igen, men vi får se om det ser bra ut med bara svart!

I och med att keramikkursen fortfarande inte har blivit fastställd så tänkte jag ta och göra lite annat på egen hand under väntans tid! Inte keramik dock, för det har jag inte mer än cenitlera som är typ 5år gammal.....
Ska däremot ta och börja skiss och rita igen. Öva upp mig igen! Så jag till slut kan börja på något helt nytt! Pro market teckningar! Tuschteknik på ny nivå och något som jag aldrig har testat tidigare!
Saknar bild och formen från gymnasiet :/ Önskar att jag bara kunde vrida tillbaka tiden så att man bara kunde testa och sjuda av idéer och fantisera. Fantasin har förvunnit lite nu för tiden. Väldigt tråkigt, men vad ska man gö?
Egen lärling och kanske sidokurser på fritiden! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0