Måndag!

Lyckades då banne mig till att göra currysås till slut:P
Tog vatten och en buljong och kokade upp det. Hade i margarin och mjölet, men blev bara klumpigt. Kom på den otroligt smarta idén att använda den stavmixer som jag fick av moster, å vips så var det klumpfritt. Hade sedan i curry och körde mixern sen.
Måste erkänna att jag läste inte receptet, gjorde helt fel från början:S margarinet och mjölet ska i först. Sicket pucko jag är men jag lyckades minsann:)

Fick reda på att jag ska få byta jobb med en annan på torsdag. Ska byta mot en annan tjej. Hon ska ut och köra sängar och hjälpmedel, medan jag ska stanna i byggnaden och tvätta hjälpmedel med grabbarna:) Ska bli kul att få byta och testa på, men det är för en dag bara. Dagen är för att så hur andra har för arbetsuppgifter.

Sen är det kick-off den 17/9 och är i matlaget. Ska hitta något chileanskt recept men har inte hittat något alls faktiskt vet inte vad det har för matkultur.
Varför chileanskt? Jo, i våras så hade alla få jobbet en stegtävling (fick stegräknare i julklapp av HMC) och totalt sett med allas steg så har vi gått till santiago. Så temat är CHILE!
Så får se! Kommer nog att bli sent:S Men ja, känns kul men ändå inte eftersom att man har en låååång väg hem!
Aja.
Har städat lite smått idag i alla fall, men har en bit kvar. Fick ingen hjälp med det av Jens för han var ute och meckade med min bil igen. Får aldrig någon ordning på de förbaskade bromsarna:( Har liksom bytt bromsbelägg, bromskiva och till och med lagt dit skrikbricka, men fotbromsen tar fortfarande inte långt upp utan den tar nästan längst ner i botten:`( Troligen får man kanske byta hela oket för kan inte lufta systemet alls. Är så igenrostat!1200kr ut för det om man köper det på biltema men är inte riktigt säker om de har det som passar min bil.
Vissa gånger vill jag bara åka till skroten med den, men älskar den för sin charm.
Min Golf -81, min röda pärla, min första bil, mitt jag. Skulle nog ha svårt att lämna bort nycklarna till någon annan:$


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0