Helgen!

I fredags eftermiddag så åkte jag och Jens till Väla och jag skulle hitta nya kläder. Skulle hitta mig några par tjocktröjor, dels som jobbtröjor och nån lite dyrare tröja, men det blev bara två tjocktröjor från H&M. Jag drägglade visserligen på några tröjor på 1000krs nivån, men det fick duga med de billigare. Får unna mig det en annan gång! Jens hittade ett par byxor på H&M med. Snygga faktiskt:)
Var in på systemet med och köpte oss några cider, smirnoff och nån väldigt god ciderliknande dricka med melonsmak.
Sen var det in en sväng på IKEA och köpte klädhängare, koncervöppnare och slevar.
Åkte förbi Hyllinge med och köpte oss lite mat och annat som vi kunde fylla på skafferiet med och kött som vi frös in. 2 fläskyterfiléer,4nötkötts liknande och 4 fläskkottletter i samma packet för 200kr.

I går så var vi till Hässleholm och skulle till tropicstallet och köpa gottis till fåglarna våra. Gick runt och tittade på alla dessa olika fåglar han har där. Han har allt från morhuvade papegojor, grå jako, praktrosella, sångparakiter i olika färger, undulater, risfåglar, zebrafinkar, flera olika finkar,vaktlar och nymfparakiter. Denna gången hade han massor av nymfar. Han hade en dödsskön nymf som busvisslade så fort man satte sig framför buren. Tror ni att man smälte då, då så har ni rätt! Tur nog så var han tingad annars hade vi nog tagit hem honom:$
sen när man kom hem så var man tvungen att tvätta!
Hatar när det inte finns tvättid när man egentligen vill tvätta:@ Så det blev på en lördag trist nog, men denna vecka som börjar i morgon så blir det tvättdags på torsdag:)

Idag så åkte vi ut för att leta efter lite svamp och hittade väldigt mycket fingersvamp. Har för mig att man kan göra något med dessa men plockade inget av det som vi hittade. Hittade några få kantareller i alla fall:)
Åkte till ett annat ställe med för att leta efter kantareller, men där hittade vi skogens röda bär! Lingon:P
Så vi plockade 3 liter lingon förhand:P Har man ont i ryggen tro när man har hukat sig i princip hela tiden? Jupp!:P

Veckans planering är detta i alla fall!

Måndag
HMC
Hem och städa och äta kycklingfilé med ris och currysås

Tisdag
HMC
Hem och ta det lugn och göra pannkaka för kvällen och matlåda

Onsdag
HMC
Hem till mamma
Vi två åka till linedancen
Hemma vid 8
Gå och lägga sig!

Torsdag
HMC
Hem och tvätta, göra spagetti och köttfärssås och rivna morötter till

Fredag
HMC
Hem och slappa inför helgen

Lördag
Vet ej

Söndag 
Vet ej

Så nu ska jag ta fram mina frallor ur frysen så jag och jens har bröd till i morgon:)

Ha det!


Kommentarer
Postat av: therese

hehe nee :P jobbat 3 nätter på 1 vecka =P

2009-09-06 @ 21:59:20
URL: http://fredricsflicka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0