5 månader!

Japp har jobbat 5 månader i rad nu och jobbar hela månader förutom 2 veckor ledigt för semestern i dalarna och umgås lite med älskingen innan man satte igång igen.
Har varit sån underbar känsla att ha fått möjlighet att fått jobbat så pass som jag har gjort på sistone och önskar det kunde ha fortsatt med jobb flera veckor här framöver, men denna var den sista hela veckan som jag vet att jag har jobb. Men kanske, kanske dyker det upp någon mer veck å då skulle jag bli hur glad som helst:D
Ibland har man velat vara ledig någon dag då man har jobbat så pass som jag har gjort, men de tankarna är lika snabbt bortblåsta. Vill bara jobba!
Känns som att man har blivit lite bortskämd denna tiden faktiskt, men jag har löst bortskämdheten med en osynlig lösning!

I vanliga fall så tjänar jag genomsnittligt 9000ut, men nu under dessa månader så har jag tjänat mycket mer än denna "vanliga" summa. Det jag tjänar över 9000kr spar jag på en gång för jag ska klara av att leva på bara 9000 och då ska denna summa täcka hyra, mat, mobil och bensin.

Är skit glad idag i alla fall. Fick mitt lönebesked ju:D Tidigare rekordet lönen är slagen med stora steg:P

Jobbar nästa vecka på måndagen och då så skulle jag ha varit inne på förrådet, men det blev ändrat så ska vara ute och köra och troligen på tisdag med om jag inte hör något annat från chefen på måndagen.
Sen på tisdagen så ska jag fråga henne om hur det kommer att se ut här framöver med jobb. Har lite strödagar sen, men kanske får förlängt av en annans sjukskrivning.
Får se då helt enkelt!:)

Åh så rastlös man kommer att bli när man inte har lika mycket jobb som innan:/

Kommentarer
Postat av: Mamman

Så nice med rekordlön... :D

2009-10-24 @ 00:24:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0