4+2=7

Ja jag måste då säga att jag har slitit ut mig en aning. Har lite ont i ryggen på olika ställen. Har nämligen bara levererat sängar idag och det tar på en om man inte har haft så här många sängar att köra ut med.
Har monterat ihop 2 sängar vilket består av 4 delar på ca 25kg vadera, sen är det massa smådelar med då men de är ju inte tunga.
Utöver de 2 sängarna på morgonkvisten så har vi monterat ner en säng och satt upp en säng i samma lägenhet. För den personen ville ha en lägre säng.
Eftermiddags så har vi kört ut en säng och ytterligare en säng fast en stor spjällsäng för funktinonshindrade mindre barn. 180x80 tror jag måttet var på den och allt var ihopmonterat på den redan från början, så som alla sidor. Testade med att rulla in den i trapphuset, men 1cm för bred. Det kändes en aningen surt så vi fick montera ner sidorna och gavlarna. 
Denna spjällsäng som vi levererade ut har ett sängkryss under sängen så man kan hissa upp och ner den och eftersom man inte kan dela den på samma sätt som de andra sängarna så var det bara att ta ett djupt andetag och vända på sängbottnen på bredkant och hålla i sängkrysset samtidigt som vi skulle hålla upp dörren och få in sängen. Den sängen väger nog 60-75kg eller nått.

Så ja min rygg mår inte så bra även om att man har tänkt efter hur man lyfter.
Ska smörja in mig med mirakelcrémen sen;)

Vad jag menar med 4+2=7 är 2 sängar ut på förmiddagen med 1 byte som var 2 arbeten i 1, vilket blir 4 och 1 vanlig säng på eftermiddagen och 1 spjällsäng som jag räknat som 2 efter det var ett rent bök med.
Vet inte om ni fattar men strunt samma:P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0