Nymfarna!

Ja då så har man kollar efter flera jobb idag, men hittade inget som jag inte alls har någon nytta till. I Båstad så sökte de 5 st till hushållsnära tjänster vilket bara var för sommaren och ev. aktiviteter till i höst. Sen lokalvårdare i samma kommun (eller vad man kallar det) och det var sommarvikarie.
Har kollat Ängelholm, Båstad, Laholm, Halmstad, Örkeljunga, Hässleholm och Markaryd, men hittade iget jobb alls som man kunde söka.
Ringde svensk direktreklam idag och frågade om de hade något ledigt distrikt, men det hade de inte. Minns att man tjänade dåligt på det men kommer man få ta över för någon som vill ta ledigt eller säger upp sig så får man tydligen 18,50kr för milersätning om det skulle vara så att man fick åka för att dela ut. Det är ju bra, men det är ju inte mycket, men vad tusan, det är ju mycket bättre det än inget alls känner jag.
Frågade henne om hur mycket man kan tjäna på en normalmånad, men hon kunde inte säga hur mycket man tjänar, det beros ju på hur stort eller litet distriktet är.
Jätte trevlig att prata med i alla fall:) Hon hörde en av nymfarna skrika till och hon frågade om jag hade papegojor hemma. Nej sa jag, nymfar är det. Hon svarade tillbaka med att hon hade hittat en undulat utomhus och tagit hand om den.
Är faktiskt rätt häftigt att folk hittar tamfåglar utomhus, men det trista bakom det är att folk som inte vill ha sina fåglar kvar öppnar fönstret och vipps så är de bortflugna och har helt plötsligt blivit av med bekymmret över att hitta ett nytt hem.
Viss det behöver ju naturligtvis inte bara vara så utan det räcker ju med att man råkar låta burluckan öppen när man matar och den flyger ut och att man glömt bort fönstret.
Hoppas att hon åtminstone hittar ett hem åt den eller åtminstone ägaren själv!
Ser faktiskt framemot reklamutdelningen, med tanke på att man inte har så jätte mycket att göra på varken helgerna eller på vardagarna (om jag inte har jobb som nu).
Funderar på om man ska investera en skrivare, kan ju vara bara att kunna skriva hemma och skicka iväg pappar lite hit och dit, med jobbansökningar å så. Är nog bättre det å än att åka in till Halmstad och skriva ut på biblioteket.
Se om man hittar nån bra under 1000lappen!

Har fåglarna utsläppta i lägenheten nu! Var ett tag sedan sist, men riktigt glada är de:)
Och lillungen tog sin första riktiga flygtur idag från golvet och upp till fönstret med sin mamma i täten. Den landar med stil men det är inte så jätte mjuka landningar änd^^.
Tänkte ta och tvätta idag, men så blev det inte. Fullproppat på tvätttavlan idag, men det får bli på måndag. Var inte nå mycket tvätt alls denna gången i tisdags så hoppade den och tänkte ta det senare denna vecka men så blev det inte:/ Så är det:P
Har varit ner till källaren med mer bröte och sen ut till soprummet och kastat 4 kassar. 1 vanlig sopkasse och 2 kassar med tidningspapper som vi har bigburen och 1 kasse med reklamblad.

Måste in till halmstad någon dag med och lämna mitt Windows med word, excel till studenterska^^.

Jens föräldrar och morföräldrar åker till Portugal på lördagen och ska vara där hos någon släkting i 2 veckor. De får det då varmt och gott dem:S 27 grader skulle det tydligen vara! Så kommer att vara blomvakt och gräsmattevakt! Får väl kolla till det 1 gång i veckan och även åka till Båstad och kolla om träsnipan så att den flyter. Lite förargligt om den skulle börja sjunka om batteriet lägger av för pumpen. Får även kolla svärmorfars lilla segelbåt med.
Har aldrig varit med om havet sen jag flyttade hit ner till mamma och sen när jag träffade Jens så har jag fått vara med lite med havsbåtar. Kan ingenting om det och har aldrig varit ut till havs med båt, bortsett från färjor, så får se om man kommer ut och fiska lite med träbåten. Kommer nog säkert att tycka att det är jätte läbbigt att ta i annan fisk än vad man är van med i sjöar. Man vet ju inte vad som är giftig och var på de havsfiskar som finns. Alla har ju inte gift då men, jag har ingen aning vem eller vilken som har det:S Aja nån får väl lära mig det!

Nu ska jag måla mina naglar i champagne frostad färg, fint va?^^

Kommentarer
Postat av: Sis

Hehe okejj ^^. ska fixa bilderna först och välja ut dem bästa skickar dem via msn ist det är lättare :) Jag säger till när jag skickar dem så loggar du bara in på msn ;D <3 Puss och kram sis<3



PS: Det blev inte så många superbra på er med anisiktena och sånt då jens gjorde rolig min lr va man ska säga men kan skicka dem iaf så får du välja :) <3

2009-05-07 @ 15:29:11
URL: http://fotoiblodet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0