Fågelunge och städning!

Ja, jag kan ju börja med att jag gick upp tidigt idag, eller ja så tidigt är det ju inte för att vara en hyvsat normal vardag. Gick upp kl 7 strax efter att Jens stack till jobbet. Fixade i ordning mig och tog in fågelungen till mamman i buren så att hon kunde ge ungen en bättre måltid än vad jag kan. Ungen sitter på en pinne och skriker och vill ha mat av modern och hon kommer och matar. Så tänkte jag att det skulle vara lugnt att lämna de ifred så de inte blev störda av mig, men nix. Efter bara ett par minuter så tystnar "matskriket" och ett annat läte dyker upp. Snabbt som bara den var det att öppna buren och ta ut ungen. Inga pennor är borta så ungen hade tur!
Ungen har äntligen fått tillbaka sina pennor till tofs och de på huvudet, nacke och rygg så nu börjar den då se bra och fin ut nu igen. En liten sköning i sig är den:) Sitter nedanför mig nu i soffan med en handuk under sig. Puttsar sig gör den nu och snart är det nannetime verkar det som eftersom den hukar sig lite neråt:)

Åkte till Hånger i torsdags och tittade på 2 st majbrasor, skulle ha blivit fyverkeri på ett av ställena men så blev det inte. Var ju där för tok för tidigt, skulle ju ha fått väntat 1,5tim för det:S
På fredagen så skulle min familj, jag och jens, farmor och pappas moster till storemossen och titta på fåglar men jag och Jens följde inte med dit bort. Hade ju vår lilla fågelunge med oss. Vet ju inte alls hur den tar alltihopa. Så åkte mot halmstad vi två, men vid oskarström så kommer jag på att jag glömde min väst med plånbok, nyckelknippan och knippan till bilen:S NEEEEEJ! Ringde till farmor och sa det men det löste sig så slapp åka hela vägen tillbaka igen. Fick västen i går.
På lördagen så var jag och Jens in till stan för att kolla efter nya arbetstofflor till barnskötarjobbet, men hittade ingen i min storlek. (Har förlagt mina tofflor på ett fritids:S). Mamma ringer och frågar om vi vill till Torekov och äta glass och ja det ville vi men skulle snabbt in på systemet först. Med lite ändrade planer så kommer mamma och pappa till flygstaden där vi är och bestämmer oss för att åka till ett annat ställe. Först hade vi tänkt på det stället bredvid Bäckagård, men det blev där vid Möllegård i stället, där de säljer italiensk hemgjordglass. Pappa var skeptisk mot det först, men sen så blev han tyst och mumsade på och i går så sa han tack för det goda stället:P Han brukar vara kräsen men denna gången så gick det minsann:D
Åkte sen efter det till Eurostop och gick in på systemet där och köpte lite cider och jag köpte mig en flaska med Cream likör (Country Lane) för mitt presentkort som jag fick av Jens när jag fyllde 20 och det var länge sen:S Har dock inte smakat likören då men ska ta och göra det sen i helgen.
På söndagen så for jag och Jens in till Halmstad och hem till mamma och hämtade min kära väst med mina stora behövande grejer i. Åkte sedan till Eurostop och skulle kolla efter en nyckelring med Jens bilmärke på, men hittade inget som han ville ha.  Gick runt lite där och jag ville hitta mig ett par solglasögon men det finns ju ingen som är normala :(
Åkte till Hallandsåsens trädgård och tittade på plantor som man kan sätta i trädgården (inte för att vi kan göra nått sånt då men..... Har ju ingen trädgård...) hittade faktiskt några roliga plantor och många fina med! Var dit bara för att Jens hade gjort ett ärende i deras nyöppnade café med jobbet (dragit nån ventilation). Åkte sedan till Jens morföräldrar (jätte länge sen vi var och hälsade på dem faktiskt) och framför oss så kör Jens föräldrar, lite komiskt faktiskt måste jag säga, väldigt snopet:P Morföräldrarna grattade Jens mamma på födelsedagen i förskott och fick en datavästa till sin lilla pocketdator. Fikade lite och pratade en massa. Blev grattade för förlovningen med:) men tråkigt nog hade jag inte med mig min egna ring:( Har lämnat in den för att förminska den en halv storlek (i ring världen) från 52 till 50 har jag för mig att det var. Känns konstigt att inte ha en ring på mig där just nu:(
Kollade också i Jens morfars växthus och där växer det för fullt med en massa olika växter så som tomat, gurka, physalis (vet inte hur det stavas), blomsterkrasse, tagetes och annat. Läckert är det i alla fall att få kunna platera upp sina egna växter.
Uppfödaren av en av fåglarna som vi har hemma ringde mig strax efter att vi hade tittat färdigt i växthuset.
Vad han ville berättar jag snart efter en för förklarning!
Vi köpte nämligen en säck på 25kg med nymfparakitblandning och  i den blandningen så var det en massa solrosfrön som jag och jens har sorterat ur. Totalt så blev det nästan en full 10liters hink, besvikna blev vi för det är väldigt mycket. Fanns ju inte kunna köpa en säck utan sånt! Så vi visste inte riktigt vad vi skulle göra med solrosfröna och sen så fick vi till och med ett mail från han i onsdags förra veckan att, " nu var det dags att beställe frön" för ett mycket billigare pris och utan solrosfrön. Lite surt! Men i alla fall så ringde han och sa att vi kunde gro de solrosfröna så det blir solrosskott. Han berättade hur vi skulle göra med det å så, så ska testa nu och de gillar det sen när det har börjat gro:P
Sen så frågade han om hur det gick med ungen med och det går bra med den. Idag har den till och med testat på att äta lite själv!
Börjar komma ifrån där jag var:S
I alla fall så tackade jag honom för tipset och han önskade oss lycka till.
Jens syster talade sedan om för oss att hon kommer att ha studentutsläpp den 10 Juni runt halv 2 och sen ska vi till Jens föräldrar och äta middag.
Så den 10juni är det Jens syster som tar studenten och den 12 så tar min syster studenten:) Mycket firande på kort tid! Men ändå kul!:P


Så nu idag så har inte en enda ringt sen jag steg upp, är så trist när det är så här! Så får väl passa på att städa idag och ev. ut och gå en sväng.

Har kollar om det ytterligare finns något jobb att söka men har dessvärre inte hittat ett enda. Får kolla i morgon när jag kommer hem från HMC.


Ha det gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0