Such!

Igår när jag parkerade vid slottsmällan för att jobba på ett fritids där i det området så såg jag en massa droppar efter bilen IGEN!
Tänkte att nu är det något skit med motorn igen:`(, men nej inte därifrån. Börjar den läcka bensin igen? Hukar mig och kollar under bilen men nej, kliar mig i huvudet och går och öppnar huven. Vad ser jag? Något som jag verkligen inte vill se. Kylarslangen som är till motorn rent av sprutar ut kylarvätska.... NEEEEEEEJ! Det var bara att ringa till Jens och säga att han fick komma till halmstad sen och hjälpa mig.
Jobbade från 13-17 där och träffade två föräldrar som jag delvis känner:)
Efter jobbet kommer Jens böööpande med sin bil (sportfilter). Meckar loss den delen som är trasig och åker till biltema, fanns det något som vi ville ha? Nej, ingenting som passade. Är liksom en dimention på ena änden och en annan på den andra. Inte heller på micro. Surt som bara den. Pratade med morfar lite i telefonen och han sa att man kunde köra lite med vulktejp en stund i alla fall. Så åkte tillbaka till biltema! Gick till hyllan, men nej. Ingen vulktejp alls fanns det där den skulle stå. Åkte runt till bensinmackarna runtom oss men hittade inte nått alls!
Tog en nödlösning och tog eltejp istället (för stunden). Lindar den på "pipan" (slangen ser ut som en pipa) sätter fast den på motorn igen och kopplar ihop den där den ska sitta. Fyllde på vatten och glykol och körde en bit. 500-700 meter eller nått i den stilen. Jens ringer och säger att det droppar så det var bara att svänga in åt sidan.
Fick bogsera med jens bil och han satt i min bil. Kom till snöstorp och där gick linan av! G-kås skit som vi köpte där.... Surt asså!
Fick åka och köpa en ny lina och åt lite mat för vi var så himla hungriga. Klockan var ju 8 då:S
Åkte tillbaka till min bil och bogserade hem den, snacka om lång tid det tog:S

Nu idag så ska vi till Våxtorps skrot och se om han har en som passar min bil. Har nämligen ringt runt lite, men kommer troligen bara att hinna med han i våxtorp eftersom att han och de flesta till stänger kl 5.
Så får se!

Ska tvätta nu! Kommer ju ingenstans så flyttade upp tisdags tvätten till 12-17 i stället för 17-22.

Ha det!
Håll tummarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0