Utkast: Jocke vad ...

Jocke vad menar du med nedanstående frågetecken?
Folksam och Länsförsäkringar verkar inte stämma ihop med varann?!

Folksam 298 kr/mnd 3500 kr/år
Länsförsäkringar 320 kr/mnd 3518 kr/år.

Står försäkringarna på dig då?
Nej inte ännu men kommer då att göra det sen innan jag skriver över bilen till mig!

Ja, man lär nog inte slösa för mycket pengar när man har studielån och studerar. Men det kan kanske vara värt ändå i slutändan?
Är du inte garanterad jobb efter högskoleperioden?
Jo det kommer jag då verkligen att vara. Var jag redan som banskötare, men vad hände inget jobb finns som barnskötare. Så jag hoppas att det kommer att bli ett garanterat  jobb efteråt..

Du har inte funderat på lastbilschaufför? xD
Hahaha lustig man kan vara:) Kan inte vara ifrån min pälskling förlänge.
Man slipper högskoleutbildning. Visserligen måste man ta lastbilskort, men det står arbetsförmedlingen för ibland.. :P. Hm oki!
Eller budbil? Bara som nåt extrajobb kanske? :) Nja, hehe funderat på taxijobb, för det hade varit kul, men hur utsatt är man som kvinna:S

Kul att det kommer ett nytt inlägg då och då.. :P ;) Hihi aa;)


Ja ni! Det känns som att livet leker med en ibland, men antar att det ska vara så. Man kan ju inte allt det som man har tänkt sig här i livet. Allt går som en räls eller så går det som i en berg och dalbana!

I helgen käkade jag och min going kokos, färsk sådan:P Han knäckte den bättre än vad familjen och jag brukar göra när vi äter sånt:S Hehe det blir nästan bara mos av det, inte bokstavligt talat då men, ja:P kokosmjölken rinner i alla fall ur när vi gör det, men inte när jag och pälkslingen gjorde det:) Han då smaka, men så värst gott var det inte. J sörplade i sig det hela som vi fick av kokosen.

Har kollat resor å så upp till dalarna för två, när jag och J ska upp över en helg och hämta bilen sen när den är helt godkänd och klar för nerfärd. Det billigaste hitills är en flygresa med SAS från ängelholm till arlanda och sen tåg därifrån till Falun. Ska ringa och höra med morfar eller mormor om när vi senast kan komma så att de kan hämta oss vid tågstationen. Blir det för tok försent så får jag någ ta och fråga moster om extranyckeln till hennes lilla lägenhet och sova över där en natt. Det blir antingen eller. Så ska ringa morföräldrarna i morgon och kolla när de senast kan hämta oss, annars kollar jag med moster sen när vi ses på höstlovet.
Bilen är nästan helt färdig, handlade bara om ett problem i förra veckan när morfar ringde, men han kanske har löst det så får fråga om det med:) hoppas det i alla fall.
Så nu är det besiktingen kvar! och sen fixa försäkring och även flytta äver min röda pärla till mitt namn:P
Lännnnnnnnnnnnnnggggtar:D

Måste sluta nu. Ska städa och gå å lägga mig sen:)

See you!!

Älskar dig jätte mycke<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0