En vecka hos min pälskling;)

Ja, då har jag varit borta hos min going i en hel vecka.
Det rigdes ett jobb på måndagen, men de kunde inte ta mig som vikarie bara för att de behövde en till 4 å jag kunde inte jobba så länge. Jag blev upphämtad av J och vi åkte till sjukhuset. Nån timme för tidig:S men vi satt där uppe och väntade. J gick in i operations salen och jag fick sitta och vänta utanför, käkade lite mariekex och sneglade mot kaffetermosen, men nej... Inget kaffe nu, vill inte bli beroende! Efter 50min så kommer J ut och trodde det var färdigt, men han skulle sitta ner en stund med sin fot upp på en pall så att blodet inte ran för mycket ut till den opererade tån. Han drack lite kaffe och pratade lite. Sen så åkte vi hem till mig och hämtade min packningen och långfilen från dalarna:P Sen så begav vi oss till Js lägenhet.
På tisdagen eller onsdagen så gjorde vi en äppelpaj med vanlig deg till, men det skulle ha varit smuldeg till istället tyckte vi och sen så provade vi på att göra en sorbetglass med 3dl socker, 2dl vatten, pärondricka och äggvita. Tog 6 timmar att göra den! När den äntligen var färdig så tog vi en varsin sked... Söööööööööööööööött som bara den:S Det gick inte att äta alls. Så vi undrar om de verkligen hade testat reseptet före de hade satt in det i den rutiga kokboken av ICA?!

Kommer att fortsätta med bloggandet i morgon, måste fixa lite nu!
Råkade nämligen klicka i spara och publicera innan bloggen blev helt färdig:(

@~>~>~ Älskar dig super duper mycket;P ~<~<~@
På torsdagen så var vi till blomsterlandet och köpte en Magnolia till Js mamma, för att hon fylde år på onsdagen. Åkte till svärmor, men klockan var 3 då och hon skulle inte komma hem förän vid 5 så vi åkte iväg en sväng och åt lite glass och åkte sedan tillbaka till gården. Solade, drack saft och lekte med den minsta hunden som de äger. Ett litet charmtroll:)
Js mamma blev glad över att få ett träd som hon sen kan sätta någonstans i deras trädgård:)
På lördagen vart det kalas!
Deras gräsklippare hade gått sönder så Js, morfar, pappa och J själv åkte iväg med den och skulle köpa sig en ny.Så jag blev kvar på gården med Js mormor, syster, bror och mamma.
Fick åka och hämta mat till kalaset med Js syster.
På kalaset så åt vi rostbiff, nån slags tunn skinka (såg det ut som) och potatissallad.
Efterrätten blev marängswish:P
Sen på söndagen så var jag och J på lite äventyr mot hovshallar, fiskade lite och J höll på att få upp nått på kroken, men den släppte:/ Tittade efter krabbor och lyckades hitta en liten levande krabba, några räkor och två 3cm långa fiskar (yngel antagligen). Åkte och käkade glass och åkte till Mellbystrand och gick en liten promenad innan mamma ringde om att de var på väg att hämta mig.

Ja, så har veckan varit åj ag kommer att åka till J igen antingen i morgon eller på onsdag:P

@~>~>~ Älskar dig ;) ~<~<~@

Kommentarer
Postat av: bowlingjocke

Åå.. Kan du inte blogga igen.. ^^.. 13 dagar sedan sista inlägget nu.. :( :)

2008-05-24 @ 16:37:02
URL: http://bowlingjocke.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0