Tisdag!!

Haha super funny Jocke, det är inte dig jag menar, med förra bloggen!

Nyårs helgen i stugan har varit bra! Mellersta systerns nyårsmat var super god.
Till förrätt så blev det ostron och löjromstoast. Åt ett ostron, eller ja åt och åt. Jag svalde den bara med ett nafs. Skulle jag ha tuggat den så skulle jag någ ha kräks utav det hala slemmiga och salta döda djuret.

Huvudrätten blev oxfilé, rödvinssås och hasselbackspotatis och grönsaker. Jätte god rödvinssås! Innan så har jag inte gillat att ha det på när man tex har ätit på restaurang, men denna här rödvinssåsen var jätte god:)

Efterrätten blev en iskall nyårsdröm, men mandelmassbotten och ljuschoklad grejs med hallonsås till. Man ba mmmmmmm :D
Gott som bara den!

Vi tittade på film, hade lite roligt pyssel för oss med frågesport och annat knep och knåp, prat och hade det kul tillsammans.
När klockan var 23.55 så gick vi ut och väntade in 12 slaget. Smsade älsklingen och smällde av den första raketen som var rätt tarvlig, men resten av raketerna var då fina och stora:)
Efter att vi hade smällt av våra raketer så såg man tvärs över sjön de andra raketerna som smälldes av:)

Nu är familjen hemma igen och då så har vi släppt ut fåglarna för en rund flygning, men en av dem flög in i ett fönster och blev rätt chockad. Stackarn:( Hon blev väl antagligen stressad av att de andra två inte vågad flyga ut i vardagsrummet, så hon flög in i takfönstrena på övervångingen och landade på golvet. Hon flåsade rätt mycket och mellan hennes näsborrar så hade hon en blodfläck. Minsta syrran blev helt förtvivlad, mellersta syrran hängde med mig halvvägs till övervåningen och jag upp fågeln med ena handen över vingarna och ryggen och den andra handen under hennes fötter och magen. Hon bet mig inte utan naffsade lite försiktigt på mina fingrar. Tog henne till datarummet och satte henne på gardinstången. Sen så tog vi in buren i det rummet och släppte ut de andra två också.
Stackare, måste ha varit livrädd:/

Nu så ska jag ta och städa undan och rensa lite i bokhyllan (sånt s*it som jag inte har någon användning för längre), sen så ska jag skriva en lista på vad jag ska köpa på gekås (ska dit imorgon) eller så struntar jag i det för jag menar hittar jag nått som jag behöver så tar jag och köper det. Aja får la se vad jag hittar på med den biten. Ska i alla fall poppa lite musik samtidigt som jag röjer!:P Bucan blir det nog:D

Ha det göttans!

@~>~>~ Älskar dig ~<~<~@

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0