Måndag morgon!!!

Gör du så Emma:)

Happ då var det måndag morgon igen och ingen har ringt än för någon vikarie:/
Man blir rätt leds på att det inte är nån som ringer:( men jag kan inte göra nått åt det mer än att ta och kolla arbetsförmedlingens hemsida.

Appropå det! Det var en tjej som skrev till mig på lunar och frågad mig om jag visste vart det fanns jobb och lägenheter... Vilken korkad fråga! Visst hon är ju blond så!! Men ändå, fråga dina föräldrar eller dina närmsta vänner i stället och fråga det där du frågade mig istället. Skrev till henne att jobben finns på bemaningsföretag eller på arbetsförmedlingens hemsida och lägenheterna finns på HFAB om du söker lägenheter i Halmstad.
Kort och enkelt, men nu i efterhand så tänker jag... F*N det är ju en konkurant till mig juh:S Jag hjälper en som söker jobb, likt som jag gör... Typiskt.. Aja, gjort är gjort....

Helgen har varit bra. Tråkigt bara att det ska blåsa på helgerna. Ska återkomma om vädret snart igen...
Jag har då varit hos J denna helgen å vi har tittar på film, gjort mat och myst lite tillsammans.
Tog en promenad på söndagen ipå Mellbystrands strand och plockade snäckor.  (Vad J ska göra med snäckorna har jag ingen aning om. FÅr se om han har gjort något med dem till nästa gång som jag är hos honom). Vi gick inte så långt för att det blåste kallt och J frös om sina händer, så vi gick tillbaka till bilen. Vi åkte till en ljusslinga som låg bredvid nakenbadet och gick där en stund. (Inte på nakenbads standen då da :S).
Var rätt gött att gå komma ut och andas frisk luft igen. Man känner sig piggare på nått sätt ju och att få röra på sig är liksom heller inte nått fel.

Hm! Vädret då! Ja förra veckan var det stormvarningar på helgen och denna helgen med. Rätt trött på det, men så farligt var det ju ändå inte i alla fall. Inte i jämnförelse med Gudrun!
Sen under veckorna så har det varit grått och trist ganska längen, det är man verkligen trött på, min igår sken solen och det kändes precis som att någon drog upp rullgardinen och vaknade av ett bländande ljus, men äntligen!!! Äntligen lyste solen:D Men idag:/ Idag är det duggit och det jag skrev på bilddagboken för idag sämmer inte! Det blir nog ingen sväng ut idag:( Det blir nog bara ut och hämta posten, inget mer än så.

Förkylingen är inte över än. Näsan är söndersnuten så att det flagnar skin från näsvingarna. Hatar det! Ska ta och smörja näsan så att den blir bra igen. Som tur är så är den inte sårig så:P Vaknar av att man har slem i halsen och försöker harkla bort det, men nej det måste hostas bort. Tät i ena näsan på morgonen, men släpper så fort man har gått upp. Such, men som tur är så är det kriget snart över med nässpray och pappers näsdukar.

Nej nu måste jag ta och kila ner och ge dunisarna käk och sen så ska jag göra lite käk till mig själv.
Sen så blir det dammning i mitt rum (glömde det när jag trodde att jag var färdig). I övrigt vet jag inte.
Hmm... ska kolla AMS (arbetsförmedlingen) och sen så ska jag ta och läsa lite.

Happ då är klockan snart halv 3 och jag har bara varit ut och hämtat posten, dammat, tömt diskmaskinen, matat duninsarna, lyssnat på radio, mailat, svarat mina vänner, stökat till lite i mitt rum (får plocka undan det igen), kollat mitt bankkonto (ska tydligen få lön i morgon, men för vad har jag ingen aning om. Jobbade ju bara 6 ynka timmar förra månaden och har redan fått den lönen. Kan vara nån lön som nån har missat att ge mig eller nått). Mm sen så fick jag ett telefonsamtal om vikariat till imorgon:) Så jag ska jobba från 7.45-ca15.45.

Mm... Kollade nyss på mina blommor! Ska vattna dem också och sen så ska jag skölja av en av blommorna också. Den är en riktig dammsammlare.

Naza ska ringa mig sen på eftermiddagen någon gång. Får se om jag och hon träffas på fredag denna vecka. Om vi båda kan så ska jag fråga henne om vi kan dra oss till badhuset och bada. Kan inte hon på fredag så åker jag dit själv i så fall fast det skulle ha varit mycket roligare med sällskap, men kan inte hon så får jag ju hitta på något själv!
Får se!

Åh jag har ett problem... Har försökt att få tag på nån t-shirt eller liknande som är v-ringad. Det har funnits på JC och jag har köp en där, men restan av alla de t-shirtar som fanns där var inte i min smak och sen så de som jag var sugen på att köpa hade inte rätt storlek:( Sen har jag hittat en blus/skjorta på H&M som jag har velat ha, men finns rätt storlek? Nej:(
Aja... Får leta på...

Ha det gott!!

@~>~>~ Älskar dig jätte mycket;) ~<~<~@

Kommentarer
Postat av: bowlingjocke

Haha.. Mellbystrands strand.. :P

2008-01-28 @ 20:44:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0