Okej!

Vi kan väl starta dagens blogg med en simpel grej innan jag pallrar mig ner mot köket för att äta lite frukost!

Tre namn du går under:
1. Älsklingen
2. Syrran
3. Gumman

Tre saker som skrämmer dig:
1. Fästingar (är så himla äckliga).
2. Krig
3. Disktrasor (:P)

Tre saker du har på dig:
1. Jeans
2. Linne
3. Underkläder

Tre av dina favoritlåtar (just nu):
1. Devil´s arcade - Bruce Springsteen
2. When ther´s no one around - Garth Brooks
3.One spep closer - U2

Tre sanningar:
1. Jag älskar dig J
2. Jag har en knöl i min vänstra handens långfinger (som kommer då och då).
3. Jsg är arbetslös, men delvis timmanställd
Tre av dina hobbys:
1. Familj/pojkvän/vänner
2. Linedance
3. Måla/rita

Tre saker du verkligen verkligen vill:
1. Åka utomlands antingen själv eller med pojkvännen eller med en vän.
2. Få köra en Laborgini (:P)
3. Ha en lyxlägenhet.



Okeaj då har man ätit frukost, med rostat bröd, med smör, marmelad och ost och en stor kopp chocklad.
Har sprungit över till mammas ställe och lämnat ett USBminne. Hihi möttes av att några barn vinkade i fönstret, hehe, och de sprang till ytterdörren och sa hej. Sååå gulligt:D

Har inte gjort så mycket mer än det och skrivit mail till Naza, vattnat blommornao och bytt frön till dunisarna.
Ska bädda, lyssna lite på musik medan jag väntar på att mellersta syrran ska bli färdig med sin ansiktsmålning och plattat håret (hon ska nog platta det tror jag). Tar lång tid för en dam som hon;)
Ska väl packa en liten väska som "handbagage" till resan upp och ner från dalarna. Byta örngott på en av kuddarna som ska med och städa lite så att man kommer hem till något hemtrevligt. Ska åka med mellersta syrran och hyra film på videomix. Blir nog antagligen SAW 4 och nån mer skräckfilm. Hon om inte någon är expert på att kolla på sånna filmer.

Ska in på AMS sida också och kolla om det finns nått jobb att söka och sen HFABs sida med och kolla hur många poäng jag har och ändra ett medelande till dem. Ska även kolla på lägenheter för skojs skull med!

Vet inte riktigt vad ör typ av lägenhet som jag vill ha när det är dags att flytta. Antingen en stor 1:a med kök eller en liten 2:a.
Jag kanske flyttar till J, men det är inte säkert. Han bor inte inne i stan och blir får jag mer timmar i vickareat och vill flytta och kan flytta så måste jag flytta någonstans inom halmstad kommun. Har kanske inte råd med att åka bil, men råd att åka buss!
Har spånat på hur mycket det skulle kosta att flytta hemifrån och vet ungefär vad jag måste tjäna för att få allt att hålla. Så får se när det blir, men än är det inte dags!


Such igår var jag och mellersta syrran på två cykelställen och frågade vad de skulle ta för att byta båda däcken ochslang på min cykel. Gisses alltså vad de ska ta för det. 400 spänn! Glups:S men men det är det nog värt ändå, men visste jagvad det skulle vara för däck och slang tillmin cykel såskulle jag naturligtvis ta och göra det själv. För att göra det billigare för mig själv vill säga!

Nej, måste hinna med att göra det som jag måste göra innan syrran blir färdig.

Då så har jag och syrran varit iväg och hyrt tre filmer för en vecka. En saw 4, supersugen och captivity.
Har setat och tittat på captivity nu, rätt bra thriller film, men jag trodde att det skulle hända lite mer grejer i filmen än så, men det duger gott och väl för mina ögon:)
Var en reklam på den film som jag har sett å den skulle jag vilja se. The Breed!


Får se när jag ser den filmen, om jag nu kommer att göra det någon gång...

Klockan är nu 15:26! Vihar packat ut i bilen, systarana och mamma har varit på ett ärende på banken och jag har som sakt varit hemma och tittat på film och städat.
Ska vattna mina blommor innan jag går ochlägger mig idag. Skulle egentligen inte behövas  tas och göras, med tanke på att jag har vattnat dem sällan nu under vintern. Det har typ gått tre 4 veckor mellan varvena som jag har vattnat mina växter.
Måste bara visa min stolthet som jag har fått ifrån mormor:P
image24
När jag fick den här (kallad för svärmorstunga) så var den upp till första hyllplanet om vi ska gämföra med bokhyllan och det var 3 skott som jag fick av henne. Nu är det drygt 5 eller 6 år sedan jag fick den och den har växt nästan ända upp till tredje bokhulleplanet och efter att ha väntat på egna skott från den i 4 år så kom det 3st nya, men nu har jag 7 totalt och inte bara det:D.... Jag fick till och med min att blomma:P Det har inte mormor lyckats med:/
image25
Grönvita blommor:) (Ni får ursäkta att bilden ligger ner).
Så den är jag riktigt stolt över:)
Fast jag skulle faktiskt ha velat haft en blomma kvar sen gammelmormor dog:`( Blev så ledsen när hennes blommor (som jag fick ta vara på när vi skulle städa ur henne lähenhet) dog de med. Det fanns inget levande kvar irån henne då! Minnena och en del prydnads saker har jag kvar, men något som har levt hos henne det finns inte kvar.
Det är inte lätt :`(

Kan sätta in nån bild på våra fåglar med:) Nyduschade stackare!
image28   image29
                                  Lilla Gry                                Å                        Lilla Putte fnask

Kunde inte ta några bilder på de tre andra som vi har för kameran la av:/

Åh det är mycket jag vill köpa just nu, men några är onödiga.
Skulle vilja köpa mig en bärbar DVD, men hur ofta kommer jag att kolla på den?
En videokamera har jag länge velat ha, säkert i 5år eller nått, men när kommer jag att använda den? Skulle ha varit super skoj att ha haft den med sig på resor utomland och påminnas hur gött och härligt det var där!
Å en ny sterio, men massor med BAS inte nått halvtaskigt som jag har nu på min byrå, men rätt onödigt att köpa en när jag redan har en som fungerar rätt bra. (Förutom när CD luckan knäppar sig ibland).
Åen ny TV, en platt TV som man kunde ha haft på väggen, men nopp... Gipsvägg och dessutom så skulle det ha sett konstigt ut att ha en platt TV på den väg som min TV står mot nu. (Oprppotioneligt rum!).
En ny BILLY hylla från IKEA som är bredare i samma höjd, mendet köper jag sen när jag och om jag flyttar.

Senhar jag faktiskt nått som jag kan sälja för den grejen har jag inte använt så särskillt ofta. Ett Nintendo (eller vad det nu heter) med en skärm som man rör vid ochett spel som jag troligen aldrig mer kommer att använda.
Så den kan jag sälja för nån slant! Nån som är sugen?

Ja ni, å enny mobiltelefon? Hihi nej, allvarligt.... Jag trivs jättebra med min sony eriksson telefon. (Tur det! Så slipper jag snyfta över min mobil som åkte i toan på bibblan inne i stan. Hur kunde den halka ur men ficka?).
I övrigt är jag nöjd med mina prylar!
Men jag ska lägga ner pengar på det jag verkligen behöver.
Att fixa min cykel för 400kr, lägga undanpengar till tandläkaren, pengar till busskort och sedan pengar till bensin (när mina 100 gratismil är slut, tack för dem mamma och M!). Pengar till båda mina mobiler (hade tänkt att bara ha ett abonemang, för 3 kortets pengar dras det liksom ingenting på. Har några hundra på det:S).
Och mat till de helger som jag är hos J, fika och annat kul nöje som jag och han gör och med Naza.

Sen resepengar till Rodos i sommar! Funderar på att ha med 2000 dit.
Sen kanske en eventuell dalarna tripp i sommar helt själv med tåg och flyg för att hälsa på eneller två vänner där uppe. Får se om det blir av först!

Jösses vad jag babblar på asså!
Hm:) kolla in denna:P

Haha det är tur att man inte bräker på så:D
L:et i gommen är väl där ibland, men "de gånt nå" det finns inte:P Haha ska tänka på det nästa gång som jag ska säga att det inte går med något:D Hihi:P

Nej nu har ni då läsning att ta och göra enda till söndagen eller rättare sagt till måndagen!
Ska ju upp te dalarna och hälsa på släkten:D

Ha det gött!
Tjooohej på er så länge!!

@~>~>~ Älskar dig och saknar dig;) ~<~<~@

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0