Måndag med nya tag!!

Jupp då var det måndag då och klockan den är nu 8:30.
Ska snart pallara mig ner till våningen under och äta frukost, plocka undan resväska och frysbox. Ska även vattna mammas blommor och även mata våra tokiga dunisarna:)
Vi släppt ut dem igår kväll så att de fick flyga och en av dem flög upp till en av skålarna som vi har i bokhyllan. Där satt den gulröda en stund innan mellersta syrran kom och störde.

Om inget jobb blir idag så ska jag ner på stan och köpa en resväska som jag har beställt, (ska först mäta en av väskorna vi har hemma) och sen så ska jag lämna filmerna som vi lånade till resan upp.

Okej några timmar har gått nu sen jag var och skrev här sist.
Har lämnat mellersta syrran på sin skola, hämtat ut ett packet till mamma, köpt blomjord till mellan syrran, varit in på kicks och varit in på A M handskar.

Säger där inne på AMH. att jag har beställt en Samoniteväska och han säger då efter att han skulle ut på lagret och leta efter väskan med mitt namn.
När han kommer ut med den så är det den där stora som jag av misstag beställde (var osäker på hur stor mammas och systrarnas var).
Så jag säger att hon som jag pratade med sa att det skulle finnas likadan färg på en mindre väska och att jag inte ville ha den så stor som jag från början hade beställt.
Han går in på lagret igen och kommer ut med en kartong och han säger att de inte hade den himmelskblå i mindre.
Nehe, tänker jag, hon sa ju att hon, som jag pratade hade beställt in alla storlekar! 
Han säger sen att de hade en marinblå väska i den storlek som jag egentligen ville ha. Jaha tänker du pracka på mig den i stället? tänker jag. Hade en marinblå väska i mitt huvud som var inte nå snygg, men efter att han hade tagit upp den ut kartongen så tyckte jag att det spelade ingen roll om jag ville ha den himmelskblå i mindre variant eller i marinblå. Den marinblåa var snyggare än den bild som jag hade i huvudet och snyggare än den himmelskablå.
Så nu har jag en mairnblå resväska ståendes vid altandörren nu. Ska visa väskan för mamma och de andra och ställa ut den sen i garaget.
Den ser lilablå ut i solen:)
Är hel nöjd ändå!

image30           image31
Två färger i en typ!:P

Nu så håller jag på att plockar i mitt rum! Städar undan lite!
Har duschat några av mina dammsamlande blommor, hihi, gjorde det lite lätt för mig i stället för att torka av alla blad på blommorna. Hatar när blommorna blor dammiga, man ser ju inte hur de egentligen ska se ut. Nu när de är duschade så är bladen blanka och fina igen:) De står i badkaret så länge, vill inte blöta ner överallt. Vill heller inte blöta ner tapetarna!
Håller på att lyssna på min nya skiva medan jag håller på! U2/how to dismantle an atomic bomb med låten A man and a woman den är fin, likaså city of blinding lights.

Kollade på klippet med Björn Gustavsson, han som är med i melodifestivalen och skämtar och har sig:)
Var bara tvungen att kolla på den ingen:P


Rätt kul ändå eller vad säger ni?
Han livar då upp melodifestivalen om inte annat!

@~>~>~ Älskar dig göö mycket;) ~<~<~@

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0