Jahapp jaha!!!

Nu är det då måndag morgon! Vaknadeför drygt en timme sen (07.30). Konsktigt nog så orkade jag inte att sova längre och kan för den delen heller inte göra det. Ringer någon om vick till 9 tiden som det oftast brukar vara så är jag där på ett kick! Vacken och nästan redo att sticka dit.

Mm.. Det har inte bara varit måndag sen sist jag skrev! Utan en torsdag, fredag, lördag och söndag! Så jag får rabbla upp vad manhar gjort då, så ni har en någorlunda humm om vad man har hittat på, men allt tänker jag inte berätta ändå!

Torsdag kväll: Åkte hemifrån vid halv 5 och var framme hos J någon gång strax efter 5. Sätter i nyckeln i dörren, men J öppnar samtidigt från insidan, kommer in och det luktar gott i lägenheten av det han har torkat golvet med! Happ han har redan hunnit dammsuga och skurat tänkte jag:) (Trodde jag skulle vara med på ett hörn med den städningen innan, men det blev jag inte!).
Hihi han hade inte rakat sig på några dagar så han såg lite vildvuxen ut:P Hade typ 5mm skägg:) Sött;)

Vi åt falukorv och potatismos lite senare på kvällen sen.
Lade oss rätt tidigt för han skulle jobba på fredagen!

Fredagen: Ja! Vaknar av att hans mobil ringde (väckarklockan). Happ då var klockan halv 6:S Han låg och snoozade en halvtimme, gick upp men ville egentligen inte. Jag låg kvar för att inte vara iväg.
Hihi stax innan han skulle gå så kom han in gav mig en puss och stannade kvar lite å pratade en stund. Han gick till hallen och jag följde efter med täcket runt mig:P
Han gick och jag satte på min mobil på ringning till 7. ( Kunde ju vara någon som behövde vick vid 9 så jag snabbt kunde åka och vara färdig vid 8 någon gång).

Måste säga en sak innan jag fortsätter, varför jag skriver just 9 som man oftast börjar jobba när det är vick är för att varje morgon som jag hitillt har vaknat så har de oftast behövt vickare vid 9 tiden. Skulle de behövt vick vid 6-7 tiden så borde de ha fixat de dagen innan, men å andra sidan så vet man ju inte hur det kan bli med tiderna, men som sagt så har det oftast behövts vick vid 9.
Aja, ni förstår nog!

På fredagen då så när jag själv hade gått upp så åt jag frukost, skrev ner det jag skulle handla i Mellbystrand och väntade till klockan blev någon gång efter 10. Körde iväg, handladedet jag skulle ha, åkte tillbaka och stoppade in det i kylskåpet. Ringde min mellersta syster som var ledig i fredags. Blandade i ordning ströbröd och mjölk (Skulle göra köttbullar till lunch, och lite mer extra till eventuella matlådor till J. Upp till honom om han tar det som matlåder eller annat. Gjorde dem till honom så:P). 
Rullade alla köttbullar (50 köttbullar blev det) och stekte dem. Så det blev 3 stekomgångar. Kokade makaroner, åt lunch, lyssnade på musik och J kom strax efter 4 tiden.

På lördagen så åkte vi till IKEA på Väla. Gick inne på Väla en stund och letade efter en present till Js lillebror som skulle ha kalas på söndagen. Efter att vi hade tittat presenten och lite annat smått och gott så gick vi tillbaka till bilen, lämnade grejerna, gick till IKEA. Köpte ett startpacket med 6 tallrikar, 6 små tallrikar och 6 djupa tallrikar. Fina var de! Han köpte 9st koppar utan öra i matchande färg, en matta till köket och en nattalampa som ska stå på ett sängbord.
Åkte hem till honom plockade upp allt, diskade och hade oss:)

Söndagen! Åt frukost, åkte till Hallandsåsen och gick 4km där upp på åsen bland bokskogen, jätte fint:) Ska dit och grilla någon gång tänkte vi, i alla fall lite längre in på våren:)
Gick där nån timme och sen var kl halv 1 och vi åkte till Js lillebrors kalas. Täffade Js farfar, farmor och farbror för första gången:) Kul att få träffa dem med:) Js mormor och morfar var också där:)

Kan säga att denna helgen har varit annorlunda mot alla andra helger. Mycket har hänt, å mer än det jag har skrivit upp:)

Jaha idag då! Ja jag ska till apoteket, orkar inte ta mig in till stan för det så jag tar nog och kör ner med bilen till Eurostop och tar apoteket där. 
Har nämligen åter igen åkte på en förkylning. Så jag ska köpa lite som lindrar det! Var ju bara förkyld för nån vecka sedan och trodde det var över men nu har jag åkt på det igen. I övrigt? Hm, tja vad ska man hitta på? Ta och läsa lite kanske och lyssna på musik.

Nej, måste ta och fortsätta med det jag höll på med innan med!

Ha det göttans;)

@~>~>~ Älskar sååå mycket;D ~<~<~@


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0