Hmm...

Stackars dig Jocke:( Är du bättre nu då?

Happ idag så hade jag tänkt att inte dra upp nått om dagen, men jag fick ett sånt sug att berätta att personalen är så trevliga mot en:) Å barnen är härliga:) Jobbar i skolan idag nämligen och var med 6-7åringarna och jag ska vara där till slutet av denna vecka. Alltså till fredagen!
Vad gör det som att personalen är så trevlig? Jo, de är så lätta att prata med, med tanke på att man inte varit på skolan innan och jobbat. I oförsig har jag ju varit med 6-årsgruppen på en praktik, men jag har liksom inte varit med och upplevt att få jobba med dem. Personalen är hjälpsamma! På förskolorna så frågar personalen om man har vickarierat någon gång innan å då ska man ta och köra på det sättet som man har gjort innan, men nu när det är nått helt nytt på G och aldrig jobbat på en skola så får man då verkligen den vägledning som man behöver för att kunna dra sig in i den rollen som "lärare" rätt snabb vilket behövs i detta fallet när jag ska vara där i några dagar.

Åh fu skjutton! Jag tänker nog på för mycket just nu.
När man ska kunna träffa Naza, hur det kommer att bli med vick i sommar, hur det kommer att se ut med jobb nästa månad, utbildning till ren förskolelärare, framtiden med jobb och om att någon gång flytta till nått eget eller till sin älskade, vart kommer man att bo egentligen? Kommer ens bil gå igenom besiktingen eller ska jag stryka den ur listan och eventuellt hoppas på tur bara och spara undan en massa pengar till en annan bil, när kommer man att träffa sina gamla vänner igen?
Way?! Varför måste jag tänka på sånt som jag har långt framför mig, sånt som jag egentligen inte borde ta och tänka på förän det är dags. Jag borde ta dag för dag och leva som dagarna kommer, men jag är så nyfiken på när någon gång dessa saker kommer att hända och vad som kommer att ske. Skulle vilja dra fram tiden och bara tjuvkolla på vad framtiden har att ge en, men kommer man att bli besviken då?
Det är väl lika bra att jag inte vet nått även att jag hoppas på det bästa ändå:)
Jag får väl göra som jag skrev innan, om att ta dagarna som de kommer även om en hel del kommer att ta tid.

Tja, nej ska väl ta och packa ihop datorn och lägga mig och titta på grannfaejden eller vad det nu heter, där grannarna fajtas om saker och ting.

@~>~>~ Älskar dig så himla mycket J;) ~<~<~@


Kommentarer
Postat av: bowlingjocke

Jodå, det är bättre. Fast stannade hemma idag med. Orkade bara inte med nån praktik då man måste kliva upp 4:30. Vaknade ju 11 igår så.. en för stor förändring för mig.

Jag är nog också en sådan som tänker mycket. Det är nog så för de flesta tonåringar.. tror jag.. Jag tänker en hel på framtiden; var man ska bo, vart ska man jobba, hur det blir med bil, hur man ska ta sig till när man ska flytta osv. Men det kommer väl med tiden.
En chaufför som jag åkte med här för nån vecka sen sa att jag skulle njuta så länge som jag går i skolan (han syftade på att vi har det bra), för jobba ska tydligen då vara mycket jobbigare (mindre ledighet mer slit osv). Så.. han har väl antagligen rätt. Men jag längtar ändå efter att komma ut i arbetslivet å jobba å tjäna pengar.. hehe

2008-04-09 @ 14:28:44
URL: http://bowlingjocke.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0