Fredag!!!

Happ då har man setat uppe i 2 tim och 30 min och väntat på vick, men inget har hänt än:( Så det verkar bli en arbetslös dag ida:`(
Jag som då är barnskötare och håller på och jobbar med barn från 1-5 ev. 6-8 (skolan jag var på förra veckan) borde egentligen ha börjat bytt blöjor för läääänge sen, men det har inte blivit av. Den ordinarie personalen har alltid tagit hand om det men denna veckan hände det något som gjorde att jag för en gångs skull kunde göra det:P
Vi satt och hade samling med barn från 1-2 i onsdags och hon som höll det kunde inte gå ifrån för att byta och den andra i personalen var ute och sprang och gjorde nått annat, så hon på samlingen frågade mig om jag kunde göra det. -Ja, sa jag, men jag har aldrig gjort det. Hon hörde inte vad jag sa, så jag tog initiativet och tog pojken, gick iväg och böt på honom. Ehm... Inte så kul att byta blöja på en som hade bajsat då men, fick ju göra det så sedan onsdagen och torsdagen på samma ställe så har jag bytt 4 bajs och 3 kiss blöjor:P
Nicebajs!

Så vad händer idag då?
Ingen aning faktiskt... Kanske ut med inlinserna, om jag pallar att ta fram dem vill säga och åka ut i en kvart:S Fattar inte att det kan vara så himla ansträngande för låren att åka i en liten ynka kvart. Är ju super oträndad å så det är väl kanske inte så himla konstigt^^ Ehm.. Åsen behöver man ju heller inte ta i som jag gör heller:S Kan ju ta det i lugnt tempo nu när jag är själv och åker....
Nej, jag orkar inte med det idag^^ får bli nått annat.

Antingen var det i måndags eller i tisdags som jag ringde min hedemora vän, men det blev då verkligen ett kort samtal:/ Har vi inte pratats vid på super länge så kunde hon ju (vad jag tycker) skippat maten nån halvtimme till. Vi pratade ju bara i en kvart, å hur mycket pratade vi om då? 3 ämnen kanske.
Pratade med mamma på väg ifrån linedancen i onsdags om det här med att ta initiativ och ringa någon.
Jag blev så fruktansvärt irriterad att folk tror och tycker att jag ska ringa i princip varje gång. Först så skriver min vän och säger att vi borde höras på telefonen nån dag ("Ja, men ring då. Ska det vara så svårt?") sen skriver man då tillbaka att den inte ska tycka att det ska vara jobbigt och pinsamt att ringa hem till mig för liksom.... Ingen i min familj är farliga. Åsså kommer det tillbaka, "du vet jag e feg å ringa, men ring du". ÅÅÅÅÅÅÅÅ blir galen!>( å når hon skrev att vi borde höras nån dag så hade hon skrivit att vi håller på att komma ifrån varandra. Det låter precis som att det är mitt fel att vi har halkat ifrån varann. Det var bland annat hon som struntade i att svara på ett brev som man hade skickat för drygt ett halvår sedan, men skickade ett annat kortbrev om nått helt annat, som jag i sin tur inte svarade på. Sen så ringde hon mig en gång när J var hemma hos mig och jag sa att jag skulle ringa upp. Nån dag efter så ringer jag upp henne och då är hon sysselsatt med något å då tänkte jag, ja då får du ringa upp nästa gång då och se om jag är ledig. Men inget samtal på flera månader förrän nu.
Asså jag vill heller inte komma ifrån henne eller nån av mina vänner, men jag blir så irriterad när nån skriver så och gör inget åt det själv.
Nu har jag ring och hon avbröt efter en kvart å nu är det hon som får ta initiativet till att ringa.
Å det här med feghet! Hallå! Jag kan med vara feg att ringa, men inte hem till vännerna eller hem till föräldrarna. Det är sånt som man bland annat faktiskt borde ta och träna bort.
Aja, jag vet inte om detta blir slutet av vänskapen mellan henne och mig om hon läser detta, men som sagt jag vill fortfarande vara vän, men ska det vara så att jag ska försöka hålla kontakten så kommer det att rinna ut i sanden så som med mina Gävle vänner. De håll inte kontakten med mig, men jag försökte med dem. Blev sårad av dem, men nu struntar jag fullständigt i det. De har gjort sina val helt enkelt!
Sorgligt men sant å så blir det väl med tiden för de flesta antar jag!

Nu idag har jag och J 8månaders dagen :D Se vad vi ska hitta på, vet inte om han har lagt märke till det:PHihi får se;)
Nej, ska nog ta mig ut i solen en sväng, ta en liten promenix:) Det är ju inga moln på himlen nu i alla fall, så långt ögat når vill säga:)

Ha en underbar helg, för det ska jag försöka ha:P Och förhoppningsvis så blir det grillning i helgen om vädret håller sig uppe :D

@~>~>~ Ses om några timmar älskling;) ~<~<~@

Kommentarer
Postat av: bowlingjocke

Ja, gillar inte heller de vänner som förväntas att det bara är en själv som ska ringa ibland, så det kan jag förstå hur du känner. Ringer inte jag, så blir det inget.. :(.. jo, nån gång så ringer väl Pa nångång och frågar.. men det är ju när det passar honom då = när han inte har nåt att göra, då duger man..

Om du vill kan jag ringa nångång.. :)

2008-04-21 @ 09:45:32
URL: http://bowlingjocke.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0