Helgen!!!

Happ då har ännu en helg gått och denna helg så var jag och familjen i stugan.

I går så tog man upp båten från sjön! Måste erkänna att den var tyngre än förra året. Mina två systrar och jag orkade dra upp båten själva förra året men detta året så gick det bara inte alls att få upp den själva. Denna gången så var det mamma och pappa, jag och systrarna som fick kämpa för att få upp den. Fick i alla fall upp den till slut!


Sen så har loppan klippt gräsmattan, medan min minsta syster tog och rensade stuprören. Samtidigt som de gjorde det så tog jag och tömde drygt 15 fågelholkar. En av dem gick tyvärr sönder när jag skulle öppna botten på holken. Min också!:/ men men får ta och göra en till i samma stil till nästa gång i så fall.

Medan man höll på att rensa holkarna så började det kila lite på armen, men jag kliar bara tillbaka lite och fortsätter. När man har gjort rent hälften av holkarna så börjar det klia ännu mer på ena armen och ser hur några utslag poppar upp. Sen när man är färdig med holkarna så börjar det klia en aning på magen också, men jag bryr mig inte om det utan följer med föräldrarna på en långpromenad i snabb takt som var ungefär 50min.

När man har kommit halvvägs så börjar det klia ännu mer på magen och när jag tittar på magen sen så ser hur utslagen har blivit större. Troligen så var det fågelloppor eller nått som har bitit mig så att jag har fått de där utslagen, men jag tycker ändå inte att et kan vara fågelloppor som kan ha gjort det där med tanke på att jag brukar få dt annars av att jag har varit ute i skogen eller klättrat i träd. Hel skumt! Aja, i alla fall när vi kom tillbaka till stugan så rensade jag kantareller sen så hoppade jag in i duschen för att bli av med det som kliade. Smorde på med salubrin som egentligen inte är mot klåda. Läste på en att det var till för nått annat, men det funkar i alla fall. Det slutade att klia!

Fast jag kan erkänna att just nu så kliar det lite även om utslagen har gått ner och ser ut som att det är någon som har gjort sugmärken eller nått på magen och myggbett på armen. Ser rätt äckligt ut, därför sätter jag ut en bild så ni har en bättre uppfattning om det som jag menar.


     

image3

Mm, sen på eftermiddagen någon gång så hade jag, mini loppan och loppan lite kul med att slå ut tennisbollar ut, ner mot sjön. Två stod uppe på tomten och sköt iväg bollen med brännbollrackert (eller vad det heter) och en stod nedanför på den stig som leder till vår brygga. Den som slog skulle sedan försöka springa runt stugan och tillbaka till det ställe som man stod och sköt ifrån, medan den som stod på stigen skulle springa till bollen som landade någonstans i blåbärsriset och sen kasta upp bollen till den som stod på tomten som då var "brännaren". Men jag kan erkänna att det var helt omöjligt att hinna springa runt huset, man blev ju bränd när man kom halvvägs. Hehe men kul var det ändåJ

Sen så latjade jag och loppan en stund på tomten och kastade tennisbollarna till varandra. Mitt i det roliga så kommer man på att man kan ju filma detta för skojs skull. Låter kanske det vidare kul då men, aja. När jag har tagit upp mobilen och har börjat filma så kastar jag alla tre bollarna till loppan och hon missar alla för at det är liksom inte så jätte lätt att kasta en boll med tre bollar i samma hand. Förstod ni ens vad jag menade där?

Sen så är det hennes tur att kasta! En boll träffar min axel, den andra hamnar någonstans bakom mig och den tredje hamnade rakt på min mobil och sen på min hals. Mobilen flyger ner i gräsmattan och jag skrattar. Det såg väldigt kul ut sen när vi tittade på filmen. Man ser hur tennisbollen kommer rakt emot enJ



Sen så gjorde loppan en frisyr på mig och tog en bild å skickade iväg den till min godingJ

Sen så fick man ett sms tillbaka där det stod snygging:P

Hihi så nog allt att han hade den som bakgrundsbild på mobilen igår:D


Min älskling kom hem till mig igår, alltid lika kul och mysigt att vara med honom;)

Fick reda på vad han skulle ge mig igår, men tyvärr så fick jag inte den för att den fanns tydligen inte kvar:/ Synd! För jag skulle gärna velat sett den där bildenJ


Han fick läsa mina bloggar som jag har på lunar och även denna bloggen. Han var så nyfiken och jag både vill och inte ville visa honom vad jag har skrivit om honom innan vi blev tillsammans och efter. Tyckte att det var pinsamt, men jag gjorde det ändå. Fattar egentligen inte varför jag tyckte att det var pinsamt att visa honom det. Vi är tillsammans och dessutom så har jag ju skrivit om honom. Plus att jag i så fall var otroligt korkad att säga till honom att jag hade skrivit om honom där, men men jag tycker att jag gjorde rättJ

Han blev i alla fall glad över att få läsa det, för tydligen så kände han också samma ifrån början. Även att han inte ville sabba den kontakt som vi hade innan vi träffades.

Men vi båda sabbade det inte!:)


Å J! Älskar dig;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0