Måndag!!!

Ja då var det måndag igen! Sista måndagen innan man ska ta och göra sitt teoriprov. Satt på trafikskolan innan och satt med deras pärmar och det går bättre och bättre. Är fortfarande och nafsar runt 52gränsen, men jag har lyckats få ett och annat "låtsasprov" på den bättre sidan så det borde gå bra om jag bara tar och tränar på det som jag inte är så bra på. Typ som vilka ljus som man får använda vid vissa tillfällen, hur mycket saker och ting får sticka utanför bilen om man har lastat den och tjänst-, brutto- och maxvikt. Men jag ska sitta och läsa i boken på kvällarna nu så jag kanske får in det i huvudet. Borde ju få det tycker jag!

I fredags så var jag  med älsklingen och jag som trodde att vi skulle ses vid 5 tiden blev i stället vid 12.
Jobbet hade inte hämtat upp honom vid den tiden som de brukar så han hade stått där och väntat i en och en halv timme, så han åkte in till Halmstad i stället. Vi åt lunch tillsammans och vid kl 6 så tittade vi på film i biomörkret:) Sen så efter bion så gick vi bort till hans moped där det stod 2 tjejer och 2 killar och höll på med hans väska. Min goding blev rätt arg då! Jag var lite rädd, men inte för att min goding var arg utan jag var rädd för vad killarna skulle hitta på när de fick höra älsklingen precis bakom dem. Som tur så var killarna rätt skraja och bakade undan, men ändå!

I lördags så var man för första gången till pappas gamla kamrat och åt middag med dem och fick en rundtur i deras hus. Trevligt att träffa dem, men jag måste säga att det var rätt stelt i början, men så brukar det ju vara när man inte har träffats på ett bara tag. Så är det ju tex. när jag träffar mina vänner i dalarna. Tyst i början, sen så börjar man prata på lite om allt möjligt. Beror ju på hur länga man har varit ifrån varandra också! Jag menar skulle jag träffa man Krylbovän så skulle det nog ha varit annorlunda. Det var jätte länge sedan hon och jag sågs och dessutom så känns det som att vi inte pratar så mycket med varandra. Måste nog ha varit 1 eller 2år sedan som man sist ringde till henne. Å säkert 1år sedan vi träffades sist(om inte mer). Hedemoravännen är det då betydligt lättare att prata med för man är (vad ska man säga) mer "uppdaterad" och på så vis så vet man ju hur det står till hos henne och sen så vet man ju lite mer om vad som händer i hennes liv. Hon och jag träffades ju i somras och sen så har det varit några telefonsamtal efter dess, men jag måste erkänna att nu har det gått 2, 3 månader sedan. Men jag ska ta och försöka ringa någon dag under oktober. Vet att hon har fullt upp i hennes familjs nya villa, men jag ska i alla fall försöka. 


Mm... I alla fall så ringde jag Naza (min vän i Halmstad) och vi han ärligt talat inte prata färdigt även om vi satt och pratade i typ en timme:S Men sånna är vi nog?! Eller, är vi det tjejer?
Så Naza ringer någon gång i eftermiddag och då så ska vi bestämma när vi ska träffas i veckan, för att tjöta lite till :P

I helgen åker mamma till Stockholm för att träffa mormor och moster. Mormors present blev en helg i Stockholm. Det skulle egentligen bli götakanal, men det gick inte för mormor så det blev Storstaden i stället:P De kommer nog säkert få det trevligt:)
Så på fredag så ska man nog träffa älsklingen och sen även på lördag om han kan och vill, men på söndag om Naza vill och kan, då så ska jag vara med henne, för det är sällan som man är med henne under en helg.
Se vad man hittar på till helgen!
Får ju ta och passa på när man inte är i stugan :D

Vet inte om jag har skrivit detta innan då men, jag har tyvärr inte fått något svar från AVANT:( Ni vet det ställe som jag var på anställningsintervju på. Men men sökandet går vidare! Får se hur många jobb man söker denna månaden. Klarar jag teoriprovet så ska jag ut till affärerna och till de förskolor som finns runt omkring mig och visa att jag finns om de skulle behövas extra personal å sen så får de gärna ställa upp mig på kö om det inte finns något jobb just nu.

Längtar som bara den tills jag har ett jobb så jag inte behöver ta och tänka så himla mycket på vad jag får och ine får ta och köpa för mina pengar som jag har kvar på mina konton.
 Som igår tex. då var jag in på JC och hittade ett par jeans, Replay ca 1200:-, svalde det och tänkte efter!
Tanken var:"Hmm, så mycket för ett par byxor"? Ja, sen nästa tanke:"Hmm, får ta och hoppas att de finns på lager157 i Sågmyra!"
Inte tar jag och köper jeans för fullpris när jag kan köpa jeans för mer än halva priset på lager 157. (Måste ju ta och "sponsra" den butiken i Sågmyra så att den lever lite längre också).
Ni ser!!! Visst jag har pengar, man jag tänker ändå lite längre än vart näsan räcker! Vill inte leva på föräldrarnas pengar heller bara för att jag har lyckats köpa mig bort med pengarna. Använder dem på nått vettigt just nu! Slösa kan jag göra sen, när det är nått som är för halva priset! Billgt ska det va, annars får det va!!!

Åh sen (någon gång) när den första lönen kommer!!! Hmm, då får vi allt se:)

Som pappa sa för någon vecka sedan: "man kan ju skriva ner det som man har velat köpa, men inte kunnat för sin begränsning och sen eventuellt ta och köpa det när man har möjlighet till det":P Inte ordagrant vad han sa då, men det hör inte hit;)


Se hur mycket pengar jag måste lägga ner på körkortet bara! Kommer nog troligen att bli 4000:- till kan jag tänka mig. 3 dubbellektioner, teoriprov på vägverket och uppkörningen. Mm, kanske! Får se!!!

Älskar dig;)

~<~<~@


Kommentarer
Postat av: bowlingjocke

Bra gjort av dig att inte köpa jeansen. 1200 kr är alldeles för dyrt för ett par. Högst en femhundring skulle iaf jag lägga ut för ett par.. :p

2007-10-03 @ 14:47:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0