Ååå:(

Jag kan säga att jag är rätt less på att traggla teori städigt om dagarna. Vill göra något annat med min tid om dagarna.

Har varit till Inger nu på eftermiddagen vid 5 tiden och fikat och pratat lite. Innan det så har jag varit på trafikskolan och tragglat teori som jag så gärna vill bli av med på måndag!
På måndag så ska det f*ne mig gå, för jag orkar inte mer med teorin. Innan var det kul att få läsa teori och få ta och göra någon (precis de första veckorna som man började med det), men nu så vill jag helst slippa det! Pallar inte längre med det, vill göra nått annat!

Så fort jag blir färdig med teorin så ska jag ut i arbetslivet och söka jobb. Sökt ett i morse! Det kom ut för ett par dagar sedan, men när jag väl har tänkt ta och skriva det som behövs skrivas så har jag glömt bort det. Men nu är det färdigt! Får ta och skriva kom ihåg lappar sen nästa gång som man ska ta och söka till något.

Rusta jobb var det i alla fall, så får se om de ringer in någon gång. De sökte ju någon som var kassa/butiksvan, men det är jag inte så jag skrev till att jag har praoat en gång i 9an på Coop som varuupplockare. Det tyckte jag var kul, i alla fall då!

Pippina mår ypperligt bra:) Adam är fortfarande rädd, men det börjar ta sig lite tycker jag. Igår så hade jag handen på pinnen där han brukar sitta så han var tvungen att ha ena benet på min han när han skulle kliva ner från gallret. Fast han förstod nog inte att han hade ena benet på min hand förän jag börade rörar på några fingrar. De vikade han på huvudet och tittade ner och började klättrar på gallret igen, men kom tillbaka. Får se hur det blir om ett par dagar.
Gry är då lite ättrig av sig. Han/Hon naffsar lite när man kommer emot h*n, men h*n sätta sig i alla fall på handen och sträcker ut vingarna. Verkar i alla fall vara mer hand van än vad den andra är.

Snart så ska jag ta och städa färdigt mitt rum! Har hållt på och röjt lite för att jag vill göra nått med mina plakat från studenten. Har även tagit upp keyboarden som har stått mot byrån ett bra tag och samlat damm, tagit bort en av mina blommor från golvet (hade liksom blivit jätte konstig, ingen fason på den), ska flytta om mina blommor också så en av mina Orkidéer får lite mer ljus (börjar bli bruna om bladen så jag ska ge den lite mer ljus än vad den får vid sängen), sen så ska jag se om jag kan rensa bort ännu mer s*it från bokhyllan så att saker och ting slipper sicka ut som det går just nu.

Okej! Kan säga er som inte vet hur mitt rum ser ut att det ser inte ut som ett bombnedslag och heller inte ut som en svinstia, men jag vill ha lite mer stilrenare än vad jag har just nu. Jag har liksom blommor lite här och var och småpryttel och även massor med saker som jag inte ens använder som liksom är helt onödiga.

I alla fall så hinner jag nog inte med bokhyllan idag, för jag hinner nog inte tills i morgon för då så kommer mormor och moster ner med tåg och då vill jag liksom inte ha påbörjat något nytt. Jag kanske hinner med något som ändå inte kommer att synas under tiden som de och mamma är iväg till G-kås och handlar för det kommer nog att ta lite tid för dem. Ni vet, tjej!!! Oj jösses;) Nej ska inte säga så mycket om tjejer, med tanke på att jag också är det, men jag går liksom inte runt och kollar utan är nästan mer åt pappas håll. Det ska jag ha sen får det va! Dessutom så är jag inte så jätte tjejig av mig heller. Hatar att gå runt med handväska! "Skolväskae aktigt" får det vara i så fall, pallar inte med något mindre. Sen så går jag liksom runt med gympaskor, fast lite "finare" och inte i fina stövlar eller nått med klack på. Sminkar mig inte heller! Färgar bara ögonfransarna så att det ser ut som mascara! Sen har man inte vera moda, gina eller only stuk heller. Är jag normal? Börjar fundera om jag verkligen är det!

Skulle min älskling se mig i svarta höga tunklackade stövlar, smink och Veratoppar skulle han tycka att jag var normal då? Tror inte det! Han har bara sett mig så här, så som jag är nu!
Hehe nu när jag leker med tanken så skulle jag faktiskt ha velat sett hans min om jag hade kommit till honom i en sån makeover:D Haha jätte skoj ju;D
Har testat mammas  fina stövlar (som hon har gett bort till mig) några gånger, men ajg vågar inte använda dem. De är snygga med jeansen innanför och över, men jag vågar bara inte använda dem. Dessutom så är det en riktigt smalklack på dem också å nu var det jätte länge sedan jag gick med högklackade skor bara för att jag inte tycker att jag passar i att ha dem för att jag har så långa ben. (Tycker jag i alla fall). I så fall om det ska se bra ut i propotion så måste jag ha någon längre tröja på mig eller ett långre linne så det ser bättre ut. Jag lovar det funkar att ha något som sträcker sig lite längre över höfterna/rumpan. Benen ser liksom genast mycket kortare ut. Naza tycker till och med det:) Tack för att du sa det;)

Åh imorgon så har det gått en hel vecka sen jag och älsklingen träffades.:`( Such!!! saknar som honom jätte mycket! Vi kanske kommer att träffas på tisdag, men det är liksom bara kanske!:(
Längar som bara den efter dig!
Igår kväll sa jag till mamma: "Fårstår du hur glad jag är att jag har Jens?". Mamma tycker att det är kul att jag har hittat någon och även de andra som jag har talat om för. Moster, mormor och låtsas morfar frågar hur det är och går med honom. Om min riktiga pappa och min gammel mormor bara visste just nu! Pappa skulle väl förstås inte tro mig om jag sa det för han tror ju bara på att jag ljuger hela tiden bara för att jag ska ha nått att prata om när han väl ringer. (Ljuger aldrig om nått sånt)! Sen så bryr jag  fullständigt mig inte om vad pappa vet och inte vet. Han har ju inte ägnat sig mycket tid till mig och för alldel heller inte om mina systrar. Struntar han i oss så kan jag strunta i honom. Alla förstår mig inte när jag pratar om just pappa, vad jag vill med det jag skrivet och det som har hänt. Så det är svårt varje gång för mig att skriva att jag inte bryr mig längre om pappa för en del av er som läster har inte förstår innebörden av det hela, eller vad man nu ska kalla och säga det.

Aja! Å gammel mormor, önskade verkligen att du fortfarande levde! Får nästan gråten i halsen när jag skriver detta!:`( Saknar dig sååååå mycket! Jag vet inte om du ens ser det som jag upplever varje dag, jag vet inte ens om du finns bakom elelr framför mig, jag vet inte ens om du vet nått om det som händer i dina nära och käras liv. Men önskar att du i alla fall visste nått om min goding:) Och först av allt, så som jag skrev innan, så önskar jag att du levde! Så jag fick äta just din jätte goda kolsallad till jul;)
Att få spela kort med dig även om man visste att du fuskade;)
Å att få grädde på maten:) det glömmer jag aldrig:) Du gav mig alltid en skvätt grädde bara för att alla runt om kring mig ville att jag skulle gå upp lite mer i vikt och inte se så trådsmal ut. Gräddiga såser, grädde till pankakorna, grädde till glassen (som frös), lite mer grädde i mjölkglaset, hehe ja till det mest var det grädde till:P Gott men det var mäktigt! Saknar dig!
Åker nog säkert till hennes grav när vi ska upp till dalarna och hälsa på mormor och moster på höstlovet!



@~>~>~ Saknar och älskar dig min goding ~<~<~@


Kommentarer
Postat av: Mams

Hej gumsan!

Du kanske ska förtydliga för tillkomna läsare i din blogg skillnaden på pappa och pappa... för det blir lite rörigt att förstå.. när du ena stunden skriver om att pappa si och pappa så.. och sen att han inte bryr sig..
Att M är som din pappa.. Och är pappa.. medans den andre.. råkar vara biologisk pappa.. men beter sig inte som en sån.. du kanske ska kalla dem pappa M och pappa L eller nått...

Kraaaaaaaaaaaam!
Love you gums.. förstår att du är lessen över G mormor...*kram*

2007-10-12 @ 12:34:09
Postat av: bowlingjocke

Måste varit förfärligt att mista en sån god kompis som din G mormor verkat ha varit. R.I.P.!!!!
Så.. Ni ska till Dalarna? :D:D:D:D:D

2007-10-12 @ 13:50:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0